امام جمعه خوی گفت: استقلال اقلیم کردستان طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف به هم ریختن امنیت منطقه است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی شکوری طی سخنانی در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی،انتظامی ،هنگ مرزی و جمعی از مسئولان و مدیران شهرستانی و مرزنشینان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی تشکیل شده بود اظهار کرد: موضوع استقلال اقلیم کردستان طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف به هم ریختن امنیت منطقه به ویژه امنیت کشورهای عراق ،ایران ،ترکیه و سوریه است.

وی  گفت: ضرورت دارد نیروهای نظامی ،انتظامی ،امنیتی و هم چنین مرزنشینان غیور با هوشیاری تمام توطئه های استکبار را در پشت مرزها رصد نموده و هر گونه ماجراجویی را در نطفه خفه کنند.

امام جمعه خوی با لبیان اینکه نیروهای نظامی ،انتظامی و امنیتی توطئه جدید استکبار را در پشت مرزها رصد کنند. گفت: ایجاد و حراست امنیت به عهده نیروهای نظامی ،انتظامی و امنیتی است و عملی ساختن عدالت در جامعه به عهده قوه قضاییه و قوه مجریه است و فراهم سازی آسایش و رفاه جامعه به عهده دولت است.

وی افزود: بر اساس قانون، 26 مأموریت مهم بر عهده نیروی انتظامی می باشد که مهم ترین و حساس ترین آنها حفظ امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی است.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به حساسیت های آذربایجان غربی اظهار کرد: وظایف و مأموریت های نیروی انتظامی و هنگ مرزی در آذربایجان غربی از پیچیدگی و حساسیت های ویـژه بـرخـوردار اسـت به دلیل تنوع قومی ،مذهبی و دیـنی مـردم اسـتان ،هم مرزی با 4 کشور همراه با مسائل مختلف،فعالیت های گسترده دشمنان به دلیل مرزی بودن،ترانزیت مواد مخدر از مبادی خروجی استان،ورود ، خروج و پناه گرفتن گروهک ها در نوار مرزی ،انواع قاچاق مواد مخدر ،اجناس و انسان ، که زمینه های مساعد برای فعالیت های امنیتی دشمنان فراهم کرده است.

امام جمعه خوی با اشاره به موضوع اقلیم کردستان گفت: چندین سال است کشورهای استکباری به ویژه آمریکا به خاطر حفظ منافع نامشروع خویش در غرب آسیا ،ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان  انـواع تـوطئه هـا از قبیل اشغال نظامی افغانستان و عراق ،تحمیل جنگ بر کشور سوریه ،راه اندازی گروه های تکفیری وهابی،حمله نظامی اسرائیل به لبنان و غزه ،حمایت از جنایات آل سعود در یمن و بحرین ،موج آفرینی علیه نظام جمهوری اسلامی ،دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مسلمانان ،ایجاد تنش و درگیری سیاسی میان حاکمان کشورهای اسلامی و طراحی طرح آمریکایی و صهیونیستی خاورمیانه جدید را طـراحـی و سـازمـانـدهـی نموده و به مرحله اجرا درآورده است.

وی ادامه داد از جمله ویژگی های خاورمیانه جدید تقسیم کردن کشورهای اسلامی به چندین کشور کوچک و در نهایت به وجود آوردن درگیری های مذهبی و قومی در میان آنان است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.