امام جمعه نقده گفت: همه ساله استقبال از مراسم اعتکاف افزایش می یابد.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم از مراسم اعتکاف تصریح کرد: خوشبختانه هر ساله با توجه به آمار بدست آمده از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف،هرسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل بیشتر شده که این نشان از تشنگی روز افزون برای معنویت در میان مردم، بخصوص جوانان است.

وی با اشاره به اهمیت مراسم معنوی و گفت: اعتکاف ایجاد زمینه های خلوت با خداوند سبحان است و چنانچه زمینه خلوت فراهم شود باتوجه به فطرت و ندای درونی انسان، رغبت او نیز برای شرکت و ارتباط با خداوند ایجاد می شود.

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه باید زمینه های مساعد برای حضور در اعتکاف فراهم شود افزود: تمامی دستگاهها،ادارت ،دانشگاهها و مدارس در این مراسم معنوی دست یاری دهند چراکه همه سازمانها و ارگانها  در ایجاد زمینه های رشد اعتکاف در جامعه موثرند.

امام جمعه نقده مراسم معنوی اعتکاف را سرمایه مهم اجتماعی،فرهنگی دانست و عنوان کرد: در جامعه ای برای دستیابی به هر سرمایه ای باید هزینه شود و این در حالی است که این سرمایه معنوی در جامعه ما ریشه در اعتقادات و دین ما داشته و فقط باید تقویت شود.

وی ادامه داد: باید از این سرمایه فرهنگی و اجتماعی اعتکاف، برای مقابله با هجمه دشمنان و ایجاد فضای سالم در جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام حیدری زاد با اشاره به اهمیت تبیین مراسم معنوی اعتکاف در جامعه گفت: چنانچه مفهوم و جایگاه  اعتکاف به خوبی در جامعه تبیین شود، شاهد آثار و برکات بیشترمعنوی آن با حضور اکثریتی مردم و جوانان خواهیم بود.

امام جمعه نقده افزود: برنامه های مختلف فرهنگی، اجرای همایش هایی در خصوص تبیین جایگاه اعتکاف، استفاده از تجربیات صاحبنظران این حوزه،تاثیر فراوانی در بهبود رفتارهای اجتماعی و معنویات در جامعه موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف بیش از سایر اقشار  است گفت: جای بسی خرسندی است که اعتکاف منبعی جهت ورورد جوانان برای فضای معنوی و استفاده از برکات آن شده است.

حجت الاسلام حیدری زاد با اشاره به کیفیت برنامه های فرهنگی ارائه شده در طول مراسم اعتکاف افزود: برنامه های فرهنگی،آموزشی خوبی در ایام اعتکاف به معتکفین ارائه می شود ولی قطعا با استفاده از ظرفیت علما و صاحبنظران، برنامه هایی با کیفیت بهتری نیز می شود ارائه داد.

امام جمعه نقده ادامه داد: هرچقدر روح عبادی اعتکاف تقویت شود،و زمینه های شناخت بیشتر شود،برنامه های ارائه شده نیز موثرتر خواهند بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.