به گزارش خبرنگار مهر، امیرسرتیپ علی حاجیلو پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح اقدامات ارتش در زمینه مقابله با بیماری کرونا و برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش اظهارکرد: این قرارگاه در راستای همکاری برای مقابله با بیماری کرونا، هزار و ۵۰ تخت بیمارستانی را در استان‌های شمال غرب راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه این تعداد تخت در ۱۱ شهرستان شمالغرب کشور توسط ارتش دایر شده‌اند افزود: از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور اوایل اسفند سال گذشته ارتش با همه قوا در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا اقدامات زیادی انجام داده که با گذشت ۲ ماه، همچنان این اقدامات ادامه دارد.

امیر حاجیلو با اشاره به برگزاری رزمایش مبارزه بیولوژیک با بیماری کرونا با همکاری یگان‌های مختلف ارتش اضافه کرد: این رزمایش تا ریشه کنی این بیماری تداوم دارد و ارتش در شمال غرب کشور، سه برابر توان یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان خود را برای مبارزه با بیماری کرونا اختصاص داده است.

۲۷۰ هزار نفر در شمال غرب کشور پایش سلامت شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش این نهاد در منطقه نیز اظهار کرد: در این ایستگاه‌ها، ۲۷۰ هزار نفر از هموطنان در زمینه بیماری کرونا پایش شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و برای ادامه درمان به بیمارستان‌ها معرفی شده‌اند افزود: ارتش با تمام قدرت تا پایان ریشه کنی ویروس منحوس کرونا در حالت آماده باش است و در حوزه عملیاتی و معیشتی فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد.

امیر حاجیلو عنوان کرد: ششمین مرحله رزمایش بیولوژیک با بیماری کرونا در شمال غرب کشور، از روز دوشنبه اول اردیبهشت امسال، ۵۰۰ هزار بسته غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا در منطقه توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ارتش در بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور اضافه کرد: با پاسداری نیروهای مسلح از کیان نظام مقدس اسلامی و اقتدار این نیروها، هیچ تهدیدی کشور را تهدید نمی‌کند.

رژه بزرگداشت روز ارتش به صورت ویژه در داخل پادگان‌ها برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: البته در صورت شیطنت دشمن نیز ارتش با کمک سایر نیروهای مسلح با تمام قدرت و توان با آن مقابله کرده و هر دست درازی را با قدرت پاسخ خواهد داد.

امیر حاجیلو در خصوص برگزاری رژه بزرگداشت روز ارتش امسال گفت: این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی و هم چنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و همچنین استاندار آذربایجان غربی در میدان صبحگاهی قرارگاه شمال غرب در ارومیه برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش افزود: در این مراسم یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان، یگان‌های رفع آلودگی از سطح شهرها، یگان‌های ایجاد ایستگاههای کنترل و پایش مبتلایان، یگان‌های کنترل تردد در ورودی استان‌ها، یگان‌های تولید اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده و یگان‌های توزیع اقلام غذایی، ضروری و بهداشتی به خانواده‌های آسیب پذیر به عنوان شش عملکرد مهم قرارگاه شمال غرب در مقابله با ویروس کرونا رژه خدمت خواهند رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.