حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در ستاد استانی هماهنگی، مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: البته بیشتر مساجد مسائل بهداشتی را رعایت کرده و میزان مراجعه به این اماکن کاهش یافته است، بنابراین مخالف تعطیلی مساجد هستم.

وی ادامه داد: ما از طرفی نماز جماعت مساجد را تعطیل کردیم اما از طرفی شاهد فعالیت سبزه میدان و سرگذر در شهر همدان هستیم و تجمعاتی نیز در آنجا به وجود می‌آید؛ در حالیکه نباید این حس تناقض در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: برخی از خرده فروشی‌ها در سطح شهر مقرر شده تعطیل شوند در حالی که فعال بودن این واحدها می تواند از تجمعات در سبزه میدان و سرگذر جلوگیری کند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی مردم باید درک مشترکی برای پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشند تا بهترین همکاری را شاهد باشیم؛ در غیر اینصورت به هر دلیل و با یک حرف غیر واقع جایگاه این ستاد تضعیف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: نتیجه تضعیف ستاد پیشگیری از کرونا در جامعه، سلب اعتماد عمومی و کاهش همکاری ها است؛ بنابراین ستاد پیشگیری باید در مساله امنیت روانی نیز با برنامه فعالیت کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: امروز باید از همکاری حداکثری مردم تشکر کنیم چرا که بیشتر جامعه در شرایط فعلی در حال همکاری هستند و حدود ۷۰ درصد از مردم همکاری دارند اما ۳۰ درصد مابقی به درخواست ها توجه نکردند.

وی افزود: ستاد مردمی مقابله با کرونا در میدان عمل هستند، اما در مسیر انجام خدمت خود گله مندی‌هایی مبنی بر اینکه با کمبود تجهیزات و امکانات روبرو هستند، دارند.

طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط معاونت بهداشتی استان همدان، آمار مبتلایان به کرونا در همدان تا چهارم فروردین امسال ۲۶۶ نفر است که از این شمار ۱۵۷ نفر بهبود یافتند و بیش از ۸۰ نفر تحت درمان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.