به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر سه شنبه در ستاد پیشگیری از کرونا با بیان اینکه باید از همکاری حداکثری مردم تشکر کرد چراکه اکثریت جامعه در شرایط فعلی در حال همکاری هستند، افزود: آنچه در شرایط فعلی بسیار ضروری‌است این است که مردم باید درک مشترکی با ستاد داشته باشند تا بهترین همکاری را شاهد باشیم در غیر این صورت به هر دلیل و با یک حرف غیر واقع جایگاه این ستاد تضعیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری در کل کشور باید به شدت تقویت شود، اظهار داشت: نتیجه تضعیف ستاد پیشگیری در جامعه، سلب اعتماد عمومی و کاهش همکاری‌ها خواهد بود بنابراین ستاد پیشگیری باید در مساله امنیت روانی نیز به شدت با برنامه فعالیت کند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه در مسیر مبارزه با ویروس کرونا نیاز به تقویت این ستاد داریم، چرا که زمان پایان این ماجرا قابل پیش بینی نیست، افزود: ما از طرفی نماز جماعت مساجد را تعطیل کردیم اما از طرفی شاهد آنیم که سبزه میدان و محوطه سرگذر در شهر همدان باز است و تجمعاتی نیز در آنجا به وجود می‌آید در حالی که نباید این حس تناقض در جامعه ایجاد شود.

وی بابیان اینکه مقرر شده برخی خرده فروشی‌ها در سطح شهر تعطیل باشند در حالی که اگر آنها باز باشند می‌توانند از تجمعات سبزه میدان و سر گذر جلوگیری کنند، به موضوع حضور مسافران در شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: عموم مردم نمی‌توانند تشخیص دهند که پلاک تهرانی که در همدان حضور دارد به ملاقات خانواده اش آمده یا مسافر است.

امام جمعه همدان با اشاره به مشاهدات شخصی خود در سطح شهر همدان، بیان داشت: ترددها در سطح شهر در این چند روز زیاد بود.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه زمان پایان شیوع ویروس کرونا مشخص نیست، گفت: صرفاً با اقناع مردم نمی‌توان این مسیر را ادامه داد؛ چرا که این استمرار آسیب‌های فراوانی را در ابعاد مختلف ایجاد خواهد کرد.

نباید تمرکز بر کنترل این ویروس ما را از تمرکز بر آسیب‌هایی که فردا به وجود خواهد آمد غافل کند وی با تاکید بر اینکه نباید تمرکز بر کنترل این ویروس ما را از تمرکز بر آسیب‌هایی که فردا به وجود خواهد آمد غافل کند، اظهار داشت: در ایام تعطیلی فعلی حدود ۷۰ درصد از مردم واقعاً همکاری داشته‌اند، اما ۳۰ درصد از مردمی که به همه درخواست‌ها و آمارها توجه نکرده‌اند باید به نحوی کنترل شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به گله مندی‌هایی که در ستاد مردمی از ستاد استانی وجود دارد، اظهار داشت: ستاد مردمی نیروهای اجرایی ستاد استانی در میدان هستند اما در مسیر انجام خدمت خود با گله مندی‌هایی مبنی بر اینکه با کمبود تجهیزات و امکانات روبرو هستند مواجه شده‌اند.

وی یادآور شد: از آنجایی که کمبودهایی در عرضه مواد و تجهیزات پزشکی وجود داشت اعضای ستاد مردمی اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند این اقلام را زیر نظر ستاد استانی تولید کنند، اما عدم وجود برخی از تجهیزات مانع از انجام این کار شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بنده با تعطیلی مساجد موافق نیستم و فقط تصمیم گرفته شده که جماعت برگزار نشود، افزود: مقررشده امروز مرکز رسیدگی به امور مساجد در جلسه‌ای این موضوع را بررسی کند.

وی تاکید کرد: اکثر مساجد ما مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند و مراجعه هم در این ایام کم شده و بنده مخالف این قضیه هستیم هرچند در برگزاری نماز جماعت کماکان اولویت با عدم برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.