حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ایامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده باید از تجمعات و گردهمایی‌هایی که ضروری نیست پرهیز شود.
وی خاطرنشان کرد: ما باید همه اقدامات بهداشتی را انجام دهیم و در کنار آن خود و دیگران را نسبت به عبادت، دعا و انس با قرآن و اهل بیت(ع) در فرصت ماه رجب و شعبان که در پیش داریم توصیه کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است و در این زمان نباید از شفیع قرار دادن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) غافل شد.
وی اظهارداشت: مردم نباید در این ایام از استغفار غافل شوند به این بهانه می‌توان بیشتر به سمت خداوند سوق پیدا کرد و با معبود خویش گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است در این زمان نباید از شفیع قرار دادن پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) غافل شد، رهایی از مشکلات را از خدا خواسته و صدقه دادن را نیز فراموش نکنیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا در سطح جامعه، تجمعات و برنامه‌های مختلفی به مثل اقامه نماز جمعه لغو شده طبعا حفظ سلامت مردم از واجبات مهمی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیز به حکم عقل و به حکم شرع، تابع نظر کارشناسی پزشکان هستیم بر این اساس با توجه به نظر کارشناسی مسوولان علوم پزشکی نماز جمعه را در سیستان و بلوچستان تعطیل کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: اهل تشیع نسبت به نماز جمعه حکم واجب تخییری دارند که نسبت به اینکه حفظ سلامت مردم مهم تر بود نمازهای جمعه تعطیل شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان این حوزه که در زمینه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، افزود: مردم باید برای حفظ سلامت خود به توصیه‌های متخصصان و نظرات کارشناسی آنان عمل کنند و رعایت نکات بهداشتی را در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را در اولویت کار خود قرار دهند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۸۲ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.