به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی در شورای تبلیغ حوزه علمیه استان همدان گفت: باید از خدمات کادر پزشکی و کادر درمان در سراسر کشور و به خصوص در استان همدان، تقدیر ویژه ای داشته باشیم که در این مدت خدمات خالصانه‌ای را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه شورای تبلیغ، خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این جلسه بررسی نحوه برگزاری تجمعات مذهبی و نمازهای جماعت در این ایام، در سطح استان همدان است.

رئیس شورای تبلیغ استان همدان عنوان کرد: با مشورت و هماهنگی‌هایی که با ستاد پیشگیری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گرفته، استان همدان از وضعیت خوبی برخوردار است و توصیه‌ای بر اینکه مساجد و نمازهای جماعت تعطیل شوند وجود ندارد.

وی از عدم تعطیلی نمازهای جماعت در استان همدان خبر داد و گفت: با تصمیم شورای عالی تبلیغ، قرار بر این شد تا نمازهای جماعت در مساجد با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: خواهش ما از هم استانی‌های این است که اگر کسی علائم و نشانی از بیماری دارد، در مساجد حضور پیدا نکند و دیگران نیز با حفظ فاصله مناسب، مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات این جلسه به اعضا هیئت امنا مساجد و بقاع سطح استان برای اقدام، ارسال خواهد شد، عنوان کرد: با داشتن مهر شخصی و توجه دقیق به مسائل بهداشتی و رعایت تراکم جمعیت در فضاهای بسته، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

امام جمعه همدان با تشکر از همراهی مردم همدان در پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان همدان یادآور شد: همکاری خوب مردم همدان نشان از فرهنگ خیلی خوب و عالی دارد که باید از همه آنها تشکر کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در برگزاری سایر تجمعات نیز تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا دارای حجیت است، خاطر نشان کرد: افرادی که می‌خواهند تجمعات مذهبی برگزار کنند، باید از طریق مشورت و هماهنگی با ستاد پیشگیری اقدام کنند؛ چرا که نظر این ستاد حجیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.