محمود زمانی روز پنجشنبه در بازدید از نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در تکاب افزود: این بیمارستان موقت جهت بستری بیماران کرونایی با ۷۰ تخت بستری و قابلیت افزایش تا ۱۰۰ تخت در سالن ورزشی سپاه این شهرستان در مدت ۱۰ روز راه‌اندازی و تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه این نقاهتگاه با مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ متر مربع، فضای کافی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی را دارد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی این بیمارستان موقت بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات و منابع ادارات و کمک‌های خیّران سلامت هزینه شده‌است.

وی با اشاره به تامین امکانات تخت‌های نقاهتگاه از سوی هلال احمر تکاب بیان کرد: ناحیه مقاومت بسیج سپاه، شبکه بهداشت و درمان و ادارات و دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان تکاب از جمله آموزش‌وپرورش، شرکت آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شهرداری تکاب و صنعت، معدن و تجارت در راه‌اندازی و تجهیز نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا مشارکت کردند.

فرماندار تکاب بیان کرد: همچنین ۲۰ دستگاه سیلندر اکسیژن و تجهیزات مربوط به آنها از سوی خیّران سلامت این شهرستان اهدا و در این بیمارستان نصب‌ شده است.

زمانی ادامه داد: با راه‌اندازی و تکمیل این بیمارستان سطح آمادگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و کادر درمانی تکاب برای بستری و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به کرونا افزایش یافت و فضای کافی برای نگهداری و درمان این بیماران فراهم‌ شد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفرجمعیت و یک باب بیمارستان فعال دارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون ۱۸ نفر در تکاب به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۱۵ نفر از آنان از بیمارستان ترخیص شده و حال عمومی مساعدی دارند و درحال حاضر تنها سه بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۵۴۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۱ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.