به گزارش ایرنا سیدکمال الدین حسینی روز سه شنبه در جلسه معرفی دستگاههای دولتی برتر استان در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب افزود: تنها زمانی تغییری واقعی در جامعه رخ می دهد که یک اجماع و مطالبه عمومی برای آن در میان مردم رخ دهد و فضای مجازی می تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.
وی فضای مجازی را بدون آسیب ندانست و تصریح کرد: قبلا فضای مجازی به عنوان یک تهدید شناخته می شد اما امروز این فضا موجب به وجود آمدن دیوار شیشه ای در جامعه شده و این پدیده با مدیریت درست، در حال تبدیل شدن به فرصت است.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین خطاب به دبیران حقوق شهروندی و حجاب وعفاف دستگاهها اظهار داشت: اگر پنج خدمت شاخص دستگاهها به مردم مشخص شود و دست اندرکاران بر روی آن متمرکز شوند می توان زمینه اصلاح رفتار دستگاهها در خصوص خدمت رسانی شان را فراهم کرد.
حسینی در خصوص نقش تشکلهای مردم نهاد در خصوص گسترش حقوق شهروندی اظهار کرد: بر اساس قوانین جدید ابلاغی هیات دولت، تشکلهای مردم نهاد در زمینه حقوق شهرومندی می توانند بر عملکرد دستگاههای دولتی به عنوان مدعیان رعایت حقوق شهروندی نظارت کنند.
در این مراسم شرکت برق منطقه ای خراسان، مدیریت درمان بیمه تامین اجتماعی استان، اداره کل راه آهن خراسان و شرکت آب و فاضلاب مشهد به عنوان دستگاههای برتر در حوزه صیانت از حقوق شهروندی معرفی شدند.
دبیران ستاد عفاف و حجاب از سازمان صنعت، معدن و تجارت و ادارات کل تبلیغات اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش خراسان رضوی و سازمان بسیج خواهران نیز به عنوان دبیران موفق در این زمینه شناخته شدند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.