دکتر محمد رحمانیان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ به طور متوسط روزانه ۷ بیمار در بخش کرونا و آی سی‌یو بیمارستان پیمانیه جهرم بستری شده‌اند که پس از سپری‌کردن دوره درمان که معمولاً ۶ تا ۷ روز طول می‌کشد، از بیمارستان به خانه رفته‌اند.

وی ابراز کرد: تا امروز ۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی شده که یکی از آنها متاسفانه فوت شد؛  ۴۲ بیمار دیگر دارای شرایط مساعدی هستند که به جز چند بیماری که در حال حاضر بستری‌اند و مابقی تحت قرنطینه خانگی قرار دارند.

رحمانیان با اشاره به اینکه دورهمی‌ها و مراسم خانوادگی عاملی اصلی در شیوع کرونا بوده است گفت: این زنگ خطری است برای مردم زیرا دورهمی‌های خانوادگی شیوع این ویروس را سرعت می‌بخشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: تا ۶فروردین ماه، ۲۱۶ نمونه برداری برای تشخیص کرونا انجام گرفته   که تعدادی از این نمونه‌گیری‌ها مربوط به بیمارانی است که دارای علائم بوده و به صورت سرپایی به درمانگاه امام صادق (ع) مراجعه کرده‌اند یا کسانی که سابقه تماس با افراد مبتلا در شرح حال آن‌ها مشاهده شده است.

وی تأکید کرد: همشهریان  با مشاهده هر یک از علائم تب ، درد عضلانی و سرفه با  شماره‌های ۲۴ ساعته واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم۵۴۴۴۰۸۱۷ و سامانه کشوری ۱۹۰با کارشناسان معاونت بهداشت تماس حاصل فرمایید.

با شناسایی۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۸۹ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.۲۲ نفر تاکنون در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.