به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: ۱۰۸ مورد نمونه موارد محتمل کرونا در استان کرمان برای آزمایشگاه ارسال شد که از این این تعداد تست ۱۲ نفر مثبت شد.

وی ادامه داد: از موارد ابتلای جدید، ۱۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان (۶ مورد زن، پنج مورد مرد) و یک مورد زن مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم هستند.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با احتساب موارد جدید، تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۱۹۱ نفر است.

وی از فوت یک مرد ۹۱ ساله مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم خبر داد و افزود: بر این اساس در مجموع از ابتدای آغاز اپیدمی تا کنون ۲۳ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شفیعی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار بهبود یافته با حال خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند و در کل تعداد ترخیص شده‌های استان کرمان ۹۰ مورد است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز اپیدمی تا کنون ۱۶۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اختلاف آماری بین ۱۶۲ مورد بستری و ۱۹۱ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

وی همچنین از بستری ۶ بیمار مبتلا به کرونا در آی. سی.یو خبر داد و افزود: در حال حاضر هشت بیمار بهبود یافته در نقاهتگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه از اول اسفند سال گذشته تا کنون یک‌هزار و ۴۸۰ نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده‌اند، گفت: از بازه زمانی گفته شده ۹۴۹ نفر در این استان مشکوک به کرونا بوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.