دکتر محمدعلی شیخی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید دکتر محمدحسین  زارع مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از بیمارستان ابرکوه و بررسی مسایل و مشکلات آن ، افزود: برای پیشیگری و مقابله با ویروس کرونا نیاز به یک دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری ، ۱۶ عدد مانیتورینگ سانترا و ۶ عدد مانیتورینگ پرتابل است .

وی تامین ۲ عدد ساکشن پرتابل ، ۲ عدد الکترو شوک، چهار تخت سی.پی.آر( C  P  R)، سونوگرافی پرتابل ۶ ، ۲ عدد ونتیلاتور پرتابل ، ۲۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری را از دیگر د تجهیزات اورژانس بیان کرد.

سرپرست بیمارستان  ابرکوه، اظهار کرد: از مجموع ۷۹ نمونه ارسالی بیماران تاکنون ۲۱ مورد قطعی مثبت کرونا گزارش شد که تعدادی از بیماران در بیمارستان های ابرکوه و یزد بستری هستند و برخی هم از بیمارستان مرخص و در منزل تحت مراقبت قرار دارند و  یک نفر هم فوت کرد .

وی با تاکید بر جداسازی افراد مبتلا به کرونا از دیگر بیماران ، افزود:  ۲۵ تخت به افراد مشکوک و ۲ دستگاه آمبولانس نیز برای اعزام آنها به طور جداگانه اختصاص دارد .

سرپرست بیمارستان ابرکوه همچنین از بیماران خواست بیشتر به کلینیک تخصصی مراجعه و از مراجعه غیرضروری به بیمارستان جدا پرهیز کنند.

دکتر شیخی از مردم خواست، موضوع کرونا را جدی بگیرند و با عادی جلوه دادن بیماری از حساسیت خود نسبت به این بیماری نکاهند ، ماندن در منزل اصل مهم مراقبتی است به خصوص بیماران پر خطر و سالمندان و بیماران دارای پیش زمینه بیماری‌های تنفسی ، چاقی ، دیابت ، فشار خون ، آلرژی و غیره باید این اصل را جدی بگیرند.

وی به شستشوی مرتب دست ها با مواد شستشوی معمولی ، فاصله گرفتن حدود ۲ متر با افراد دیگر در هنگام نیاز به حضور در سطح شهر ، استفاده از ماسک توسط بیماران تنفسی  و نیز در ارتباط با بیماران کرونایی اشاره کرد که باید توسط مردم جدی گرفته‌ شود.

شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز خدمات جامع سلامت  ، ۱۵ خانه بهداشت ، ۶ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد که به مردم خدمات ارایه می کند.

از ۷۷۶ مورد مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد  ۲۱ مورد آن مربوط به شهرستان ابرکوه است که تاکنون ۷۶ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.