لقمان خسروپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان بوکان گزارش نشده است، اظهار داشت: حفظ آرامش جامعه و افکار عمومی بسیار مهم است و متولیان امر ساز و کار لازم برای اطلاع‌رسانی و جلوگیری از شیوع مطالب نادرست در جامعه را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: نگرانی‌های مردم را در خصوص بیماری کرونا ویروس باید درک کنیم و با برنامه‌ریزی جامع و درست پاسخ‌گوی سوالات و دغدغه‌های مردم باشیم.

وی تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان بوکان، پیشگیری و آموزش را در این زمینه با جدیت پیگیری کند.

سرپرست فرمانداری بوکان اظهار داشت: بعد از هم‌اندیشی و هم‌فکری اعضای ستاد پیشگیری از بیماری کرونا ویروس به پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان، اماکن و مراکزی نظیر مهدهای کودک‌، تمامی سالن‌ها و اماکن ورزشی (دولتی و غیردولتی)، قلیان‌سراها و تالار و سالن‌های پذیرایی و محل‌های تجمع تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

خسروپور با اشاره به اینکه تمامی پزشکان موظف هستند از ازدحام بیماران در سالن انتظار مطب‌ها جلوگیری و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند، گفت: تمامی رسانه‌ها در فضای مجازی باید از انتشار شایعه و مطالب دلهره‌آور و استرس‌زا خودداری کرده و انتشار اخبار با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان به‌عنوان متولی امر صورت پذیرد.

وی از تغییر زمان ملاقات در بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان خبر داد و بیان کرد: روزهای ملاقات که در تمامی روزهای هفته انجام می‌شد به سه روز شامل روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه کاهش پیدا کرده‌است.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان نسبت به تهیه تیزهای، آموزشی و بهداشتی اقدام و در تعامل با رسانه‌ها نسبت به پخش و اطلاع رسانی جهت آگاهی عمومی شهروندان  به صورت مداوم اقدام کند.

کرونا ویروس جدید (CoV) نوعی جدید از ویروس است که بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) می‌گویند، اولین بار در ووهان چین شناسایی شد.

ویروس COVID-۱۹ ویروس جدیدی بوده و به خانواده ویروس‌هایی همچون سارس (سندروم تنفسی حاد) و سایر سرماخوردگی‌های معمولی مرتبط است.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.