دکتر نظام عباسی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه بانوان در فرمانداری آستارا افزود: تغذیه سالم، تحکیم بنیان خانواده، پرورش صحیح فرزند، خودمراقبتی، سلامت زنان در محیط کار، ازدواج موفق، سبک زندگی ایرانی اسلامی و سلامت اجتماعی زنان از دوره های آموزشی بانوان خواهد بود.

وی ادامه داد: از فضاهای آموزشی مناسب برای این دوره ها استفاده خواهیم کرد و برنامه های هفته سلامت بانوان نظیر پیاده روی با شعار ورزش، شادابی و آرامش با مشارکت اداره ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد ایرانیان با کمبود فعالیت های بدنی مواجه هستند و  ۱۵ دقیقه فعالیت ورزشی در روز، ۲۶ درصد استرس ها و اضطراب ها را کاهش می دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بهداشت جسمی و روحی بانوان در رده های مختلف سنی مهم است و ورزش، بهترین و کم هزینه ترین روش تامین سلامت محسوب می شود.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: مشارکت مسئولان دستگاه های اجرایی در تامین سلامت عمومی ضروری است و بانوان شاغل در اداره ها همکاری بیشتری داشته باشند.

حسن رستم زاد افزود: آثار رفتار زنان و مادران بر سلامت خانواده غیرقابل انکار است و بانوان در حوزه بهداشت روانی و سلامت جسمی جامعه نقش مهمی دارند.

وی بیان کرد: نخستین شرط داشتن جامعه سالم و پویا پایداری و تحکیم خانواده است و بانوان به عنوان نیمی از جمعیت، تضمین کننده سلامت خانواده و جامعه هستند.

فرماندار آستارا ادامه داد: میزان قبولی بانوان در دانشگاه ها و مراکز علمی، نزدیک به ۶۰ درصد و نشان دهنده نقش بالای زنان در جامعه است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.