فرماندار آستارا گفت: پویش ملی کنترل فشار خون یکی از طرح‌های زیربنایی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

به گزارش ایلنا از آستارا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه بررسی طرح ملی کنترل فشار خون اظهار داشت: پویش ملی کنترل فشار خون یکی از طرح‌های زیربنایی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است که امروز در جامعه افزایش یافته و به یکی از علل اصلی مرگ و میر تبدیل شده در حالی که راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسیار ساده و کم هزینه‌ است.

وی ادامه داد: مشارکت اداره ها در راستای اجرای هر چه بهتر طرح ملی کنترل فشار خون امری ضروری است و در این راستا باید با اطلاع رسانی جامع و هماهنگی و همکاری اقدامات لازم صورت پذیرد.
رستم زاد تاکید کرد: مردم با همکاری و استقبال از این طرح علاوه بر کسب اطمینان از سلامت خود، دولت را در برنامه‌ریزی برای کنترل بیماری فشار خون بالا یاری نمایند.   وی اضافه کرد: طبق پژوهش های انجام شده، اکثر بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از فشار خون بالا است و با اجرای این طرح سلامت جامعه از بیماری های مربوطه تضمین می‌شود.   فرماندار آستارا تغذیه نامناسب و گرایش روزانه و مستمر به فست فودها و نیز استرس را از عوامل اصلی مشکلات سلامت در جامعه عنوان کرد و خواستار برنامه‌ریزی شبکه بهداشت و درمان و خانواده‌ها در ارائه برنامه غذایی مناسب و سالم و همچنین ارائه روش های کنترل استرس در جامعه شد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا هم گفت: از مساجد و مدارس نیز برای اجرای این طرح می توان استفاده کرد زیرا این طرح با هدف توانمندسازی مردم در جهت خودمراقبتی اجرا می شود.   مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح ملی کنترل فشار خون از 17 خرداد تا 15 تیرماه در قالب پایگاه های ثابت و سیار در این شهرستان اجرا می شود و افراد بالای 30 سال و زنان باردار جامعه هدف این طرح است و 37 هزار نفر در شهر آستارا و هشت هزار نفر در شهر لوندویل تحت پوشش آن هستند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.