یک جامعه شناس در خراسان شمالی گفت: زنان نقشی اساسی در ایجاد امنیت و آرامش در خانواده دارند و عدم وجود امنیت در خانواده یکی از عوامل مهم انحرافات اجتماعی است.

مهدی نوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، افزود: یکی از ارکان اساسی خانواده، مادر است زیرا این مادر است که تربیت و پرورش فرزندان را به عهده دارد و سبب انتقال فرهنگ و آداب به نسل های آینده می شود.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان در خانواده بیشترین ارتباط را با مادر خود دارند، تصریح کرد: کودک 9ماه در رحم مادر زندگی می کند و خلق و خو و استرس های مادر به جنین منتقل می شود، همچنین اولین بار نیز کودک در آغوش مادر قرار می گیرد که این نشان از تاثیر زیاد مادر در روحیات فرزندان دارد.

وی با اشاره به تاثیر نقش زن در خانواده برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، دوستی های نادرست و... در فرزندان و سایر افراد خانواده، بیان کرد: زمانیکه خانواده امن نباشد و در خانواده امنیت برقرار نشود فرد به دنبال جایگزین برای خانواده می گردد البته این بدین معنا نیست که باید نگاه بدبینانه به جامعه داشته باشیم بلکه باید محیطی فراهم کنیم که افراد جامعه خانواده را دوست خود بدانند و سعی در تامین امنیت و دوستی و آرامش در محیط خانواده داشته باشند.

نوری افزود: البته تامین امنیت و آسایش در خانواده بدین معنا نیست که هرچه فرزندان خواستند، بگوییم چشم و نه اینکه تمام درخواست های آنان را رد کنیم بلکه نه گفتن به فرزندان باید با دلیل و برهان همراه باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر در خانواده امنیت کافی برقرار نباشد، ممکن است فرد به جای اینکه مشکلات خود را با افراد مناسب حل کند سراغ افراد سودجو برود که برای رفع نیازها و مشکلات فرد از او سوء استفاده کنند پس می توان گفت یکی از دلایل انحرافات اجتماعی عدم برقراری امنیت و آرامش در خانواده است.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.