رییس شبکه بهداشت و درمان بوکان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این حرکت فرهنگی که جمعی از علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت و شماری از ورزشکاران و خبرنگاران رسانه‌های گروهی این شهرستان نیز حضور داشتند حاضران فاصله سه کیلومتری جاده «کوسه» تا ارتفاعات کوه «برده‌زرد» را پیمودند.

محمد عباسی با بیان اینکه تعهد اجتماعی در پیشگیری از استعمال مواد دخانی یک وظیفه همگانی محسوب می‌شوند افزود: باید همه آحاد جامعه نسبت به این معضل اجتماعی احساس مسولیت کرده و در مورد آن  شانه خالی نکنند.

وی اضافه کرد: این پویش نیز به منظور تلاش در راستای آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه در خصوص مضرّات ناشی از استعمال دخانیات و قلیان برگزار و در طول سال تداوم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هنرمندان، مسوولان و افراد سرشناس می‌توانند با مشارکت در این پویش به گستردگی این حرکت فرهنگی و توسعه آن در جامعه کمک کنند. 

وی گفت: در این پویش حاضران همچنین مسیر جاده کوسه تا کوه برده‌زرد را از زباله پاکسازی کردند.

رشد قلیان‌سراها در چند سال اخیر باعث شده است تا بسیاری از جوانان به دلیل بی‌تفاوتی خانواده‌ها به سمت استفاده از قلیان گرایش پیدا کنند.

هر ساله بیش از هفت میلیون نفر مرگ در جهان در اثر مصرف مواد دخانی رخ می‌دهد و مصرف قلیان در گروه سنی زیر ۱۵ سال نیز افزایش نگران کننده‌ای پیدا کرده است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۸۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.