به گزارش خبرنگار ایرنا حامد منصوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به وظایف شبکه بهداشت و درمان در رابطه با اقدامات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: طبق وظیفه ذاتی شبکه بهداشت و درمان در بحث اعتیاد در 2 محور پیشگیری و درمان اقداماتی انجام شده و بیش از 150 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی برگزار شده است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از محورهای آموزش در شبکه بهداشت و درمان روحانیون بوده و روحانیون این آموزش ها را در نماز جماعت و مساجد به مردم انتقال دادند.
وی به اقدامات انجام شده در بحث درمان مبتلایان به اعتیاد اشاره کرد و گفت: در بانه سه مرکز ترک اعتیاد برای بیماران مبتلا به اعتیاد وجود دارد که 2 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی است.
منصوری با اشاره به بازدیدهای منظم از کلینک های ترک اعتیاد اظهار کرد: در هر مرکز ترک اعتیاد مسئول فنی، پرستار و روانپزشک حضور دارد و مراکز موجود دارای مجوز تاییدیه از شبکه بهداشت و درمان هستند.
وی گفت: داروی این مراکز توسط شبکه بهداشت و درمان تهیه می شود و پوکه داروها طی صورت جلسه ای و با حضور افراد ذی ربط از بیماران تحویل و منهدم می شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته کلینک ترک اعتیاد در بیمارستان صلاح الدین ایوبی افتتاح شد که هم اکنون 10 نفر از معتادین شهرستان با تعرفه های دولتی از این کلینیک خدمات دریافت می کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه به سیاست های معاونت درمان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های این معاونت افزایش بیماران تحت پوشش بخش دولتی است چراکه خدمات و فضای مناسبتری در اختیار بیماران قرار می گیرد.
وی بابیان اینکه ظرفیت خدمات مراکز دولتی نسبت به مراجعه کنندگان بیشتر است ادامه داد: از نظر سیستم بهداشت و درمان اعتیاد نوعی بیماری به شمار می رود و خدمات مشاوره ای و روانشناسی در این کلینک ها توسط نیروهای متخصص و توانمند ارائه می شود.
منصوری اظهار کرد: آمار معتادان در جامعه بیشتر از آمارهای دولتی است چراکه بسیاری از بیماران اقدام به درمان نمی کنند و آمارهای موجود بر اساس مراجعه افراد است.
وی گفت: علاوه بر انجمن معتادان گمنام بانه انجمنی برای حمایت از خانواده معتادان تشکیل شده و جلساتی آموزشی برای خانواده ها ارائه می دهد.
وی تاکید کرد: مصرف هر نوع داروی خودسرانه بدون نسخه پزشکی ممنوع است چراکه بعضی از داروها وابستگی در فرد ایجاد می کنند و مصرف بیش از حد این داروها در طول زمان موجب ایجاد مقاومت در بدن فرد می شود.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.