به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: باید برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی و با تشکیل کارگاه های مرتبط، زمینه حضور آنها را در کلاس های فنی و آموزشی فراهم کنیم.
وی ارائه صبحانه سالم را در مدارس آستارا خواستار شد و اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش باید در قالب اجرای طرح سلامت، تغذیه سالم را در مدارس این شهرستان ترویج دهند تا دانش آموزان، سفیران سلامت باشند.
وی اظهار کرد: معلمان، سرمایه های فرهنگی و آموزشی کشور هستند و باید آئین تجلیل آنها شایسته قشر معلم باشد.
رنجکش اظهار کرد: برگزاری المپیاد های ورزشی در آموزش و پرورش باعث شادابی مدارس و نشاط و ارتقای سلامت عمومی دانش آموزان می شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: جایگاه معلمان به خصوص از لحاظ مادی تضعیف شده و امیدواریم دولت، برای برطرف کردن دغدغه های مادی معلمان همت کند.
وی افزود: باید معلمان، بدون دغدغه های مالی و رفاهی برای اعتلای آموزش و پرورش همت کنند و امیدواریم در این راستا اقدامات موثر صورت گیرد.
وی بیان کرد: متاسفانه نهادهای اقتصادی نظیر بندر، راه آهن، پایانه و گمرک آستارا در برخی آئین های فرهنگی نظیر گرامیداشت مقام معلم، نقش زیادی ندارند و انتظار می رود در برگزاری باشکوه این آئین ها مشارکت کنند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود یک هزار معلم در 150 مدرسه دولتی و غیردولتی آن به 16 هزار دانش آموز تدریس می کنند.

** چهار گونه حیوان در آستارا تیمار و به طبیعت بازگردانده شدند
چهار گونه حیوان پستاندار و پرنده شامل جوجه تیغی، سنقر، دلیجه و زنبورخوار پس از تیمار و بهبودی کامل در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش آستارا، به آغوش طبیعت بازگردانده شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز پنجشنبه در حاشیه رهاسازی حیوانات یاد شده در پارک طبیعت گردی این شهرستان گفت: این حیوانات بر اثر برخورد با موانع طبیعی مصدوم و توسط چهار نفر از دوستداران طبیعت در محدوده شهر و روستاها کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل شده و حدود یک هفته تحت مداوا بودند.
محمد رضا روشنی با اشاره به اینکه تحویل دهندگان حیوانات مصدوم، توسط اداره حفاظت محیط زیست تقدیر می شوند، اظهار کرد: متاسفانه یک قطعه عقاب جنگلی مصدوم، پس از تحویل به اورژانس پناهگاه حیات وحش آستارا، به علت شدت جراحات تلف شد.
وی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست در پایگاه اورژانس محیط زیست آستارا، یادآور شد: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و 2 نفر همیار تجربی فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن تحت درمان قرار می گیرند.
جوجه‌تیغی از پستانداران خانواده خارپشت‌ها، سنقر یا سنقار پرنده‌ای شکاری و روزپرواز و از خانواده عقابیان، دلیجه پرنده‌ای شکاری از خانواده شاهین و زنبورخوار پرنده ای از خانواده زنبورخوران است و در مناطق طبیعی زندگی می کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از گونه های متنوع پرندگان برخوردار است.
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.