به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری عصر روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در استانداری افزود: همه به دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارند و اگر کلاس های کنکور و فوق برنامه خوب و موثر بگذاریم، خانواده ها برای ارتقاء کیفیت آموزشی فرزندان خود هزینه می کنند.
وی اظهار داشت: مردم برای تحصیل فرزندان خود حداکثر وقت و دارایی ها خود را می گذارند و آموزش فرزندان شان برای آنان اهمیت دارد بنابراین ما بایستی سیاست گذاری های لازم را در این زمینه و در راستای مشارکت های مردمی داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: مردم حاضرند در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش فرزندان خود به شرط فراهم شدن زمینه های لازم از سوی ما، هزینه کنند.
وی با تاکید بر ضرورت آغاز اجرای هر چه سریع تر طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان اضافه کرد: لازم نیست که همه برنامه های این طرح را همزمان شروع کنیم ، بایستی برنامه تلویزیونی این طرح با حضور دانش آموزان موفق و ممتاز از هر منطقه و شهرستان آغاز شود.
سالاری معرفی دانش آموزان درس خوان از طریق صدا و سیما به مردم استان گیلان در برنامه تلویزیونی را در ایجاد رقابت علمی موثر دانست و تصریح کرد: این اقدام در تشویق دانش آموزان درس خوان نیز اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به مردمی بودن طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دهیاران، اعضای شورای اسلامی در شهرها و روستاها، شهرداران و غیره بایستی پای کار باشند و در برنامه های مختلف در مدارس حاضر و دانش آموزان ممتاز و موفق را مورد تشویق قرار دهند.

*منابعی برای تجهیز اردوگاه های دانش آموزی اختصاص می دهم
استاندار گیلان در ادامه سخنانش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: تلاش می کنم تا سال آینده منابعی برای تجهیز اردوگاه های دانش آموزی اختصاص دهم.
وی خاطر نشان کرد: بایستی امکاناتی برای اردوگاه های دانش آموزی در نظر گرفته شود تا دانش آموزان در زمان حضور این اردوگاه ها، آموزش توام با سرگرمی و تفریح را داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از جلسه با تاکید بر این که بایستی به فضاهای آموزشی استان خیلی جامع تر نگاه شود، تصریح کرد: در مکان هایی از استان فضاهای آموزشی اضافه داریم که موقتا اضافه هستند و در آینده ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.
سالاری با بیان این که این فضاهای آموزشی نباید به فروش برود، خاطر نشان کرد: البته در مکان هایی که مطمئن هستیم در آینده نیاز نداریم درصدد فروش آن باشیم و اگر هم در آینده به این فضاهای آموزشی نیازمندیم نگذاریم که بلااستفاده بماند بلکه می توان در بخش هایی از جمله گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.
در این جلسه هر یک از معاونان فرهنگی و پرورشی، سوادآموزی، پژوهش آموزش و پرورش به بیان موضوعاتی در حوزه مسوولیت خود پرداختند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.