‌به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به خبرگزاری ایرنا ، کاوه مدنی در بازدید از مرکز پرنده نگری پناهگاه حیات وحش سلکه گفت: محیط زیست و منابع طبیعی گیلان، سرمایه خدادادی و مایه افتخار همه ایران است.
وی که بین دانش آموزان این منطقه که برای آموزش حفاظت از تالاب انزلی در دوره آموزشی شرکت کرده بودند، سخن می گفت ادامه داد: تالاب انزلی و همه اکوسیستم‌های ارزشمند طبیعی کشور ، نزد ما امانت الهی هستند و باید آنها را سالم و به دور از آلودگی‌ها تحویل نسل های آینده ‌بدهیم.
مدنی افزود: به همراه سفیر اکوادور در گیلان آشغال جمع می‌کنیم تا همه بدانند که چقدر معضل آلودگی زباله در گیلان، جدی و ساماندهی آن نیازمند عزمی ملی و همگانی است.
مدنی گفت : تولید زباله در استان گیلان بیشتر از سایر استانهاست و گردشگران نیز میزان تولید زباله این استان را افزایش می‌دهند.
وی افزود: پراکنده شدن پلاستیک در محیط زیست گیلان خطرناک است و دانش آموزان با انتقال مخاطرات استفاده پلاستیک در طبیعت به خانواده هایشان، باید به کمک محیط زیست گیلان بیایند.
خرمن اورتگا آلمیدا سفیر اکوادور در ایران نیز در برنامه بازدید از مرکز پرنده نگری پناهگاه حیات وحش سلکه در غرب استان گیلان حضور داشت.
در استان گیلان با افزون بر 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، روزانه حدود 2 هزار تن زباله تولید می شود که از این میزان حدود 600 تا 700 تن در کارخانه ها تبدیل به کمپوست و بازیافت و بقیه در محل هایی مشخص دفن می شود.
منطقه سلکه بر اساس مصوبه شماره 15 به تاریخ دهم دی ماه سال 1349 ، در محدوده‌ای به مساحت 360 هکتار به عنوان پناهگاه حیات‌وحش مشخص شد که در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سرا واقع شده و از شمال به تالاب، از جنوب به حاشیه مزارع روستاهای هنده خاله و صوفیانده، از غرب به رودخانه هنده خاله و از شرق به رودخانه ترابخاله گستردگی دارد.
پناهگاه حیات وحش سلکه یکی از تالاب‌های غنی و با ارزش شمال کشور محسوب می‌شود که هر ساله تعداد بیشماری از پرندگان مهاجر به این تالاب مهاجرت و زندگی می ‌کنند؛ بخش باز این منطقه به صورت تالابی و بخش دیگر آن بصورت چمنزار و مرتع می باشد که از نظر زیستگاه انواع غازها، از اهمیت قابل توجه و زیادی برخوردار است و غنی ترین سایت پرنده نگری تفریحی کشور به شمار می آید.
6070/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.