به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ،آرش احسانی سرپرست معاونت فنی سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری در گفتگویی با خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید در جامعه نهادینه شود، ابراز داشت: سازمان با اهداف استفاده مجدد از مواد و انرژی، کاهش آلودگی بهداشتی، برای حفاظت از محیط‌ زیست، کاهش دفن زباله و عدم‌از بین رفتن زمین‌های مناسب در طبیعت،کاهش هزینه‌ها و ایجاد منافع اقتصادی اقدام به افزایش نصب کلبه های تپش کرده است.


وی بازیافت را مهم‌ترین مفهوم در مدیریت پسماند دانست و افزود: منشأ مواد بازیافتی یا به عبارتی بازیافتی‌ها، منازل مسکونی و صنایع هستند و برای آسان‌تر کردن امر بازیافت به‌طور معمول ‌دو نوع جداسازی مواد صورت می‌گیرد که «تفکیک در مبدأ» و «تفکیک در مقصد» مورد نظر است که نصب کلبه های تپش در سطح شهر می تواند در وقت و انرژی صرفه جویی کند.


احسانی افزود : در حال حاضر 33 کانکس در سطح شهر ساری فعال هستند و به جهت استقبال و مشارکت خوب شهروندان ساروی، کانکس های دیگری نیز بزودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.


وی از مشارکت و همکاری شهروندان فهیم ساروی در تفکیک زباله ها خبر داد و بیان کرد :با اجرای طرح تپش(تفکیک پسماندشهر) در آبان ماه سالجاری مقدار زباله های شهری بیش از 18 تن کاهش داشته است و از هدر رفت منابع ملی جلوگیری شده است. امیدواریم این مقدار در ماه های آینده با مشارکت ساروی های عزیز توسعه بهتری یابد.


سرپرست معاونت فنی سازمان همچنین بیان داشت: نصب کلبه های تپش می تواند مردم را به مقوله بازیافت و تفکیک زباله از مبدا سوق دهد و این تشویقی است که با انجام آن می توان اقداماتی را انجام داد و در آینده می تواند بهره وری اقتصادی را به همراه داشته باشد.


احسانی در ادامه تصریح کرد: تاکنون شهروندان به مقوله بازیافت استقبال زیادی نشان دادند و این نشان می دهد که آموزش ها در این زمینه بسیار موثر است لذا باید به منظور ایجاد فرهنگ سازی بیشتر از کودکان و مدارس ابتدایی کمک گرفت تا بازیافت از مبدارا بیشتر بتوان در خانواده ها به عنوان یک فرهنگ نهادینه کرد.
46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 810797
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.