فرماندار بابل در این مراسم با اشاره به اینکه بابل اولین شهری است که طرح تفکیک زباله از مبدا را در سطح استان مازندران آغاز کرده است ، افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 250 تن زباله در شهرستان بابل تولید می شود و سایت انجلیسی برای انبار زباله هم با چالش هایی روبرو شده است .
قربانعلی ولی زاده گفت: با اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبداء با کاهش 30 درصدی تولید زباله مواجه خواهیم بود و کاربردهای استفاده مفید از زباله برای شهرستان را در پی خواهد داشت.
وی افزود: همزمان با اجرایی شدن این طرح، 2 طرح عمرانی در انجلیسی اعم از افزایش ظرفیت تولید کارخانه کمپوست انجلیسی و تصفیه خانه شیرابه به زودی افتتاح خواهد شد که این عوامل نقش محوری مهمی در مدیریت زباله در شهرستان بابل دارد.
در ادامه رییس شورای شهرستان بابل نیز گفت: دانش آموزان و معلمان با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر بزرگترین جامعه انسانی بابل هستند که ما باید از این ظرفیت برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله بهره بگیریم.
مرمر فیروز پور افزود: مشکل زباله به حدی رسیده است که مساله محیط زیست برای همه خانواده ها به یک امر واجبی تبدیل شده است و دانش آموزان می توانند با راهنمایی به مادران خود به خوبی تفکیک زباله را مدیریت کنند.
وی بیان کرد: با کمک دانش آموزان و سازمان های مردم نهاد و همه مردم باید به خوبی این طرح را پیش ببریم و هر مدرسه ای که انجام دهد مورد تشویق قرارخواهد گرفت.
رییس شورای شهرستان بابل ادامه داد: علاوه برشهر بابل طرح تفکیک زباله از مبداء در 6 بخش و هفت شهر بابل و 550 روستا در این شهرستان اجرا خواهد شد.
فیروزپور افزود: مقدمات اجرای طرح تفکیک زباله از سال گذشته تاکنون در حال فراهم شدن است که با دستور استاندار این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی بیان کرد: 20 نفر از نیروهای آموزش دیده چهره به چهره با مردم در درب منازل صحبت خواهند کرد و این طرح را برای مردم تشریح می کنند.
وی گفت: علاوه براینکه کیسه های مخصوص جمع آوری زباله های خشک در اختیار مردم قرار می گیرد تعداد 10 کانکس هم در نقاط مختلف شهر بابل مستقر شده است که این زباله ها را از مردم تحویل بگیرد.
ییس شورای شهرستان بابل از همه رسانه ها، دستگاههای فرهنگی و آموزشی و آحاد مردم خواست تا برای اجرای دقیق این طرح شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل را همراهی کنند.
شهرستان 530 هزار نفری بابل دارای 6 بخش و هفت شهر است و روزانه حدود 250 تن زباله تولید می کند.
خبرنگار: فریبرز سیفی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.