«حسین پناهی» روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه محل گرم‌خانه ارومیه تغییر یافته، اظهار داشت: این گرم‌خانه از محل قبلی در اول جاده سلماس به خیابان بهداری ارومیه انتقال یافته‌است.

وی ادامه داد: گرم‌خانه فعلی ارومیه ظرفیت ۶۰ نفری دارد و تا به این لحظه ظرفیت آن هیچگاه به طور کامل تکمیل نشده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به کاهش بی‌سابقه دمای هوا در منطقه و احتمال افزایش مراجعه به این گرم‌خانه‌، بیان کرد: در صورت افزایش تقاضا برخی از مراکز بازپروری و ترک اعتیاد به صورت موقت به اسکان بی‌خانمان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: حتی با برخی مسافرخانه‌ها نیز هماهنگی لازم به عمل آمده‌است تا در صورت لزوم امکان اسکان موقت بی‌خانمان‌ها تا انجام مراحل پذیرش آنان‌ انجام شود.

«پناهی» با بیان اینکه ساختمان قبلی و فعلی گرم‌خانه ارومیه استیجاره‌ای بوده‌است، گفت: یک گرم‌خانه دایمی در منطقه باغ رضوان ارومیه در حال احداث است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با انتقاد از مدیریت ۲‌گانه در گرم‌خانه ارومیه، اظهار داشت: تامین هزینه‌های مکان و نیروی انسانی فعال در گرم‌خانه ارومیه بر عهده شهرداری است ولی مدیریت آن را فرمانداری ارومیه بر عهده دارد که این موضوع باعث اتخاذ تصمیم‌های ۲گانه در این رابطه می‌شود.

مردم می‌توانند از طریق شماره ۱۳۷ وجود کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در سطح شهر را گزارش کنند. 

مکان قبلی این گرم‌خانه به دلیل اعتراض محلی در منطقه «حاجی پیرلو» ارومیه تعطیل شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.