به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز شنبه در این آئین در شهرداری آستارا گفت: آتش نشانان در کنار وظایف سازمانی با فداکاری، موجب کاهش آلام مردم آسیب دیده می شوند.
یونس رنجکش افزود: ارزش ها و سرمایه های اجتماعی آتش نشانان حائز اهمیت است و تقویت آتش نشانی با توجه به استفاده از آن در مهار بحران ها، ضروری است.
جواد معیتی شهردار آستارا نیز در این آئین گفت: برنامه ریزی، آموزش و تخصصی کردن نیروهای آتش نشانی از برنامه های شهرداری است و مهمترین دغدغه ما، افزایش ضریب ایمنی و آموزش شهروندان به منظور مقابله با حوادث است.
به مناسب روز آتش نشانی، رژه خودرویی آتش نشانان نیز در شهر آستارا برگزار شد.
واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با 18 نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه سنگین و امدادی و 2 تانکر آب رسان فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.

** آتش نشانان ، سربازان بی ادعای نجات جان مردم هستند
شهردار لاهیجان گفت: آتش نشانان ، سربازان بی ادعا و جان برکفی هستند که در سخت ترین شرایط برای نجات جان و مال همنوعان خود دریغ نمی کنند.
مسعود کاظمی روز شنبه در مراسم نواختن زنگ روز آتش نشانی و ایمنی لاهیجان افزود: هفتم مهر ماه روزی است که برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده و آتش نشانان ، سربازان بی ادعایی هستند که جان در طبق اخلاص نهاده و در سخت ترین شرایط برای نجات همنوعان تلاش می کنند.
وی خاطرنشان کرد: روز آتش نشان روز تجلیل و پاسداشت جایگاه مردانی از جنس ایثار، شهامت و شهادت است؛ کسانی که عشق خدمت به مردم در وجودشان زبانه می کشد تا آتش سوزان و سوزنده حوادث را خاموش کنند.
سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت: آتش نشانی یکی از شغل های سخت و حساسی است که همکاران این مجموعه با عشق و تلاش همواره در راه خدمت به مردم سر از پای نمی شناسند.
جواد نجار تمیزکار بر فرهنگ سازی برای پیشگیری از حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: آموزش رده های سنی پایه و دبستان یکی از بهترین راه ها برای فرهنگ سازی مواجهه با حوادث به شمار می رود که این آموزش ها باید در سطح مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش گسترش یابد.
صبح روز شنبه به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشان چند مراسم با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و سازمان آتش نشانی و مسوولان آموزش و پرورش لاهیجان در این شهر برگزار شد که از جمله برگزاری مراسمی در دبستان پسرانه تربیت لاهیجان ، گلباران مزار شهدا و مراسم تجلیل از آتش نشانان در گلزار شهدای لاهیجان و رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی است.
آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان سومین سازمان آتش نشانی گیلان بعد از رشت و انزلی است . این آتش نشانی دارای دو ایستگاه مستقل و مجهز با هفت دستگاه خودروی عملیاتی دو هزار و 700 تا هشت هزار لیتری و دارای یک دستگاه تانکر آب 12 هزار لیتری است.
6029 /7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.