وحید مقدم سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودروهای مکانیزه یخ‌زدا و تیغه‌دار به ایستگاه‌های ششگانه خدمات مدیریت پسماند واقع در نقاط مختلف شهر اعزام شده و ۴۰ دستگاه انواع خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سبک مشتمل بر برف‌روب مکانیزه، خودروی مکانیزه یخ‌زدا، لودر، بابکت، کامیونت کمپرسی و خودروی وانت و سواری در این عملیات مشارکت داشتند.

وی افزود: این عملیات با مشارکت بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی در ۲ شیفت کاری در حال انجام است و ۱۶ دستگاه کامیونت کمپرسی جهت نمک و ماسه پاشی و مواد یخ‌زدا در سطح شهر به کار گرفته شده‌اند.

سرپرست خدمات شهری شهرداری قزوین ادامه داد: شن و نمک پاشی برای بازگشایی معابر شهری از ۲۴ ساعت گذشته با اولویت بندی معابر براساس دسترسی به بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، مهدهای کودک‌ها و معابر اصلی هسته مرکزی به سمت سایر معابر فرعی انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از لغزندگی معابر، ۱۵۰ باکس مواد یخ‌زدا نیز در معابر شیب‌دار و تقاطع‌های شهر تعبیه شده و به‌صورت مستمر شارژ می‌شود.

مقدم سلیمی تاکید کرد: عملیات یخ‌زدایی تا پاکسازی کامل معابر شهری ادامه خواهد یافت و تمام نیروهای شهرداری با تمام توان در این زمینه به فعالیت خواهند پرداخت.

وی همچنین با اشاره به برودت هوا و لزوم استقرار افراد بی خانمان در مکان‌های سرپوشیده، خاطر نشان کرد: هم‌ اکنون ۲ مرکز نگهداری افراد بی‌خانمان در شهر قزوین مستقر است و تمامی کسانی که کارتن خواب بوده و مکانی برای خوابیدن ندارند می‌توانند از گرمخانه شهرداری استفاده کنند.

این مسوول در پایان از مردم خواست: اگر با افراد بی‌خانمان و بی سرپناه برخورد کردند به شماره تلفن ۳۳۳۵۴۰۲۰ تماس گرفته یا از طریق سامانه ارتباط شهروندی ۱۳۷ شهرداری قزوین موضوع را اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.