وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر سه شنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: برای ساخت پایگاه اورژانس دشتی بیش از پنج میلیارد ریال توسط خیر نیکوکار ناصر مکاری و با مشارکت و پیمانکاری شهرداری این منطقه هزینه شده است.
دکتر سعید نمکی افزود: این طرح درمانی با زیربنای ۲۲۸ مترمربع است که در طول یکسال احداث شد.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: امروز همزمان با افتتاح پایگاه اورژانس دشتی، ۶ پایگاه دیگر درمناطق سیاهو، سرزه فین، شمیل، فین، جگدان و جغین شمالی با حضور وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس  مورد بهره برداری قرارگرفت.
دکتر حسین فرشیدی افزود: هزینه ساخت و تجهیز این هفت پایگاه اورژانس در استان هرمزگان افزون بر ۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

همچنین با حضور وزیر بهداشت و درمان عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان رستمانی پارسیان به عنوان تنها مرکز درمانی مجهز دولتی این شهرستان آغازشد.

این بیمارستان درسال ۸۱ توسط خانواده رستمانی احداث شد واکنون برای ارائه خدمات درمانی بهداشتی بیشتر به بیماران نیاز به توسعه دارد.

 این طرح با زیربنای ۵ هزار مترمربع و اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل کمک خانواده خیران رستمانی ساخته می شود.
با اجرای این طرح بخش های اطفال، کودکان، درمانگاه تخصصی و تخت های ویژه بیمارستان رستمانی در ۲۴ ماه توسعه و راه اندازی خواهندشد.
 وزیر بهداشت ودرمان درجریان سفر تامین وتجهیز امکانات بخش ارتوپدی، بخش های ویژه چشم پزشکی و تامین نیروی انسانی متخصص برای بیمارستان رستماتی پارسیان را در دستور کار قرار داد.
برای تامین تجهیز امکانات زیرساختی بخش اورژانس و فوریت های حوادث و پزشکی این بیمارستان اعتبار ویژه ای اختصاص می یابد.
بیمارستان تخصصی رستمانی پارسیان هم اکنون دارای مرکز درمانی با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع، ۹۶ تخت، ۲۴۸ پرسنل، ۱۴ متخصص و ضریب اشغال ۷۰ درصدی تخت، خدمات درمانی لازم را به مردم این منطقه ارائه می دهد.  
افتتاح اورژانس ۱۱۵ شهردشتی از دیگر طرح هایی است که در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان پارسیان به بهره‌برداری رسید.  

شهرستان پارسیان در ۵۰۰کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.