سجاد خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق چارت سازمانی ابلاغی برای یکهزار و 99 پست رسمی و کارشناسی برای شهرداری زنجان مصوب شده و این در حالی است شمار نیروهای مازاد بیشتر است.
وی اظهار داشت: با توجه به تراکم نیروی انسانی و داشتن بیش از 2 هزار و 100 نفر نیروی بدون احتساب نیروهای فصلی فضای سبز به دلیل چگونگی شرایط احراز تعریف شده برای تصدی پست های ابلاغی از یک سو و نیز وجود قرار دادهای کاری گوناگون از جمله رسمی، پیمانی، کارگری و غیره تنها 240 پست اختصاص یافته است.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: با این حساب به رغم وجود نیروهای در حال اشتغال تقریبی 2 برابری چارت ابلاغی و داشتن پتاسیل و ظرفیت بالا در این حوزه به ازای هر پست تقریبی 2 نفر نیروی انسانی تعداد 859 پست خالی در چارت تشکیلاتی شهرداری وجود دارد.
وی بیان کرد: بنابراین برای اختصاص و پرکردن این پست ها،به تعدیل نیروهای انسانی نیاز دارد که طبق مقررات از طریق برگزاری آزمون استخدامی این مهم نیز انجام خواهد شد که در این راستا 350 نفر از پرسنل فعلی مشمول شرکت در آزمون برای تبدیل وضعیت از قرار دادی ،کارگری به رسمی و پیمانی معرفی شده اند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در صورت تحقق این امر و قبولی 100 درصدی معرفی شدگان به آزمون یاد شده باز هم 519 پست رسمی خالی می ماند که باید تعیین و تکلیف شود.
وی ادامه داد: موضوعی که باید توجه این است که وجود نیروهای مازاد و ناکارامد سفارشی تنها به شهرداری زنجان اختصاص ندارد و متاسفانه این معضل همیشگی و به یادگار مانده از ادوار گذشته در اغلب شهرداری های کشور نمود دارد که همواره مدیریت شهری را با چالش هایی مواجه کرده و نگرانی هایی را به دنبال داشته است.
خدایی افزود:بر این اساس برای رسیدن به موفقیت ها و تحقق برنامه های پیش بینی شده و رسیدن به شاخص های توسعه باید به نیروی انسانی به عنوان عظیم ترین سرمایه سازمانی توجه ویژه ای داشت.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد:چرا که نیروی انسانی خلاق، متخصص، متعهد و دلسوز به داشتن علم و مشارکت سازمانی و احساس تعلق می تواند سازمان را در مسیر رشد و توسعه برای رسیدن به اهداف عالی یاری کنند.
وی اظهار داشت: به طور قطع این مهم امکانپذیر نخواهد بود ، مگر اینکه مدیران ارشد سازمان و شهرداری زنجان نیز با بکار بستن شیوه ای صحیح،بر مبنای لیاقت و شایستگی ضمن شناسایی نیروهای کارآمد اختصاص پست های مدیریتی را ضابطه مند تر کند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت : بر این اساس می توان با اجتناب از شیوه های سنتی و سفارشی و رابطه ای و خارج شدن از پیله تنیده شده موروثی بودن و موروثی دیده شدن پست ها به بالندگی و تعالی این حوزه دست یافت.
این مسئول اظهار امیدواری کرد که شورای اداری استخدامی استان با توجه و نظر بیشتری در جهت تقویت بدنه کارشناسی شهرداری زنجان و سایر شهردار یهای استان در این ارتباط کمک حال مدیریت شهری باشد.
8068/ 9646
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.