حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهید «هرمز باباخانی» و «آوانس برسیخ» در ارومیه افزود: صیانت از خون شهدا و حرکت در مسیر ایشان، رسالت خطیری است که برعهده داریم و باید به این وظیفه خود به خوبی عمل کرده و از آن غافل نباشیم.

وی اظهارداشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از جمله شعارهای انقلاب اسلامی بوده است بنابراین عملیاتی‌کردن این شعارها ازجمله استقلال فرهنگی باید مدنظر مسوولان باشد.

وی ادامه داد: ۴۱ سال است که ایران اسلامی برای حفظ استقلال هزینه می‌پردازد که نمونه بارز این هزینه‌ها، تقدیم شهدای بی‌شمار از سوی مردم ایران است.

وی به تشییع باشکوه پیکر سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: حضور نزدیک به ۳۰ میلیون ایرانی در این مراسم، نشان از عهد و پیمان جاودانه ملت ایران با شهداست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: خون و راه شهدا هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و هراندازه زمان می گذرد، به همان اندازه ملت ایران انس بیشتری با راه و خون آنها پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام خدایاری تاکید کرد: باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرار داده  و یقین بدانیم تمامی سختی‌ها با وحدت و یکدلی پشت سر گذاشته می‌شود.

رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه ملت ایران همواره با سرافرازی هجمه های مختلف را پشت سرگذاشته است، اظهار داشت: با گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی، ملت ایران همچنان با شور و عشق تمام از انقلاب و رهبری پشتیبانی می‌کنند که نمونه بارز این پشتیبانی و وفاداری، در شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی می‌توان دید.

استانلی سیمونز ادامه داد: وفاداری مردم به انقلاب و رهبری در صحنه‌های مختلف این مهم را ثابت می‌کند که کسی نمی تواند مردم ایران را از انقلاب و رهبری جدا کند.

در این دیدارها با اهدای لوح تقدیری از رامینه باباخانی مادر شهید "هرمز باباخانی" و آقای برسیخ برادر شهید "آوانس برسیخ " قدردانی شد.

در ادامه دیدار از خانواده ۲ شهید مسیحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان در روستای علی آباد ارومیه بر مزار شهید هرمز باباخانی حاضر شده و بر روح این شهید بزرگوار فاتحه خواندند.

شهید هرمز باباخانی در اول فروردین ۱۳۵۲ در روستای علی آباد ارومیه متولد شد و در ۳۰ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی مهران به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید «آوانس برسیخ» در سال ۱۳۴۵ در روستای " سردرود " ارومیه متولد شده بود و در ۲۶ شهریور سال ۱۳۶۶ در محور سردشت - مهاباد در پایگاه کانی‌رشت، هنگام مبارزه با عناصر ضد انقلاب به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.