بهرام سرمست روز پنجشنبه درآیین‌ خطبه‌خوانی خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مدیران استان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و آغاز دهه مبارک فجر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر افزود: کلنگ‌زنی کمربندی جدید قم نیز در این ایام انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که برای پاسداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کمربندی قم به‌نام این سردار بزرگ نام‌گذاری شده‌است، ادامه داد: این کمربندی به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریال ساخته می‌شود.

کمربندی جدید قم ، از دو بخش کمربندی غربی حدفاصل قم ـ سلفچگان ـ راهجرد به طول ۷۰ کیلومتر و کمربندی جنوبی حدفاصل طرلاب تا آزادراه امیرکبیر به طول ۴۰ کیلومتر تشکیل شده و نقطه اتصال آن با اتوبان قم ـ تهران کیلومتر ۱۱ است. 

وی درادامه با اشاره به چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نیاز است که این بیانیه در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی مورد توجه همه قرار بگیرد و تعمق دراین بیانیه می‌تواند افق روشنی را برای سال‌های آتی برای ما بگشاید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۱۳۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

سرمست با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: برگزاری جشن‌های باشکوه دراین ایام نشانه آن است که قدرمجاهدت‌ها،رشادت‌ها وجانفشانی‌ها و مبارزات پیشینیان خود را می‌دانیم و نیز برای نسل حاضر و آتی یک سری برنامه‌های ویژه برای امیدآفرینی برای ادامه راه و بازخوانی انقلاب پیشِ روی آنها می‌گشاییم.      

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌شود.

وی با تاکید بر حضور پرشکوه همه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: باید در این ایام مردم همدلی، همبستگی و بلوغ سیاسی و فکری خودشان را به نمایش بگذارند و از هرگونه صدای تفرقه‌انگیز و حاشیه‌ساز و عملی که خلاف شئون قم به عنوان خاستگاه انقلاب و الگوی کشور است، پرهیز کنند.

سرمست با بیان اینکه در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، تاکید کرد: باید با همبستگی درکل کشور دشمنان را ناامید کنیم و بر امید دلسوزان و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی ایران بیافزاییم.

استاندار قم همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات خاطرنشان کرد: در انتخابات نیز حضوری باشکوه خواهیم داشت.  

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۶۰ درصد مردم استان قم واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، سه نماینده از حوزه انتخابی قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: تشییع باشکوه این سردار بزرگ، نمونه یک همدلی و همبستگی ملت ما، تمام آزادی‌خواهان جهان و ملت‌های مسلمان در اقصی نقاط دنیا را به نمایش گذاشت.

وی با بیان محبوبیت شهید سردار سلیمانی در میان قشرهای گوناگون جامعه و این‌که سرانجام به آرزویش که شهادت بود، رسید؛ افزود: این سردار سرافراز، یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای ملت ما و جبهه مقاومت شد.  

استاندار قم با تاکید بر مطالعه زندگی چنین اسوه‌هایی و شناسایی رمز محبوبیت آنها خاطرنشان کرد: باید در ادامه راه چنین سرداران بزرگ و افتخارآفرینی بر خود ببالیم و نیز احساس مسئولیت کنیم.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه امسال سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسید.

وی با اشاره به سانحه هوایی و عرض تسلیت به خانواده شهیدان این سانحه گفت: در استان قم نیز تعدادی از این جوانان نخبه را در این سانحه از دست دادیم و مردم با تشییع باشکوه پیکر این عزیزان نشان دادند که قدر فرزندان خود را می‌دانند و همچنین با خانواده‌های ایشان ابراز همدردی کردند.

بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه امسال تهران را به مقصد «کی‌یف» پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

در پایان آیین خطبه‌خوانی و مداحی، شرکت‌کنندگان ضریح مطهر بانوی کریمه اهل بیت(ع) را زیارت کردند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.