حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان روز دوشنبه در نشست خبری این همایش در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی جامع امام خمینی(ره) قم افزود: تاکنون ۱۳ پیش نشست علمی و تخصصی برای این همایش برگزارشده است.

وی بابیان این‌که چکیده مقاله‌ها در روز همایش در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد، گفت: آیین افتتاحیه روز یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه جاری با سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از استادان برجسته حوزه علمیه قم ساعت ۸:۳۰ در سالن قدس مجتمع آموزش عالی جامع امام خمینی(ره) قم آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه آیین افتتاحیه؛ چهار پنل فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، کلام اسلامی و فلسفه مضاف با حضور محققان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه ترتیب می‌یابد.  

گرجیان افزود: آیین اختتامیه این همایش در همان روز و مکان، ساعت ۱۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی برگزار و از نویسندگان مقاله‌های برتر تجلیل می‌شود.

وی گفت: این همایش ملی در راستای اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ورود نهادهای حِکمی - فلسفی به ترسیم رویکردهای عملی و اجتماعی و تبیین نقش محوری نظریات فلسفی در شکل‌گیری بنیادی‌ترین رویدادهای اجتماعی شکل‌گرفته است.

وی؛ «فلسفه اسلامی و انقلاب اسلامی»، «عرفان اسلامی و انقلاب اسلامی»، «کلام اسلامی و انقلاب اسلامی» و «فلسفه مضاف و انقلاب اسلامی» را ازجمله محورهای اصلی این همایش نام برد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به تاثیر مبانی فکری اسلام و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه‌های فکری _ فلسفی الهی شکل‌گرفته است و این همایش برای تبیین این مساله برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و بر لزوم توجه به آن به‌منظور رسیدن به تمدن نوین اسلامی تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۱۳۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی گفت: این همایش از سوی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان وابسته به جامعه المصطفی و با همکاری ۲۷ نهاد علمی کشور همچون حوزه علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و دانشگاه‌های باقرالعلوم(ع)، قم، علوم اسلامی رضوی، آزاد اسلامی و مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند به دبیرخانه آن به نشانی قم، میدان جهاد، مجتمع آموزش عالی جامع امام خمینی(ره)، ساختمان مجتمع عالی حکمت و مطالعات ادیان و یا به تارنمای آن به نشانی اینترنتی http://hamayesh.miu.ac.ir/place مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۱۱۰۲۷۲ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

جامعه المصطفی العالمیه، نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد؛ این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و شش حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ شناسی ارائه می‌دهد و دوره‌های اصلی آن به هفت زبان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.