حجت الاسلام و المسلمین سید حسن بطحایی روز شنبه در نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم در سالن جلسات خبرگزاری رسا در قم اظهار داشت: نظام اسلامی پدیده بدیعی است که انبیا الهی در طول تاریخ آرزوی تشکیل چنین حکومتی را داشتند.
وی با بیان اینکه اسلام همواره از سوی کفار و دشمنان مورد تحریم قرار می گرفته است، بیان داشت: پیامبر اسلام و مسلمانان نیر سه سال در شعب ابیطالب  تحت تحریم اقتصادی کفار قریش قرار داشتند. 
وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در پیشرفت و آبادانی کشور گفت: ایران از ابتدای شکل گیری تا دوران استقرار نظام اسلامی چنین پیشرفتی را به خود ندیده است.
بطحایی افزود: نظام پست شاهنشاهی کشور را در همه عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی مچاله کرد، و بلاهای زیادی را بر سر مردم آورد.
وی تاکید کرد: در حفظ انقلاب مسئولیت داریم و در این خصوص نباید تنها به حرف اکتفا شود.
وی گفت: ایران در سطح عالی در برابر همه زورگویان جهان که قلدرترین و بیهوش ترین آنها حکومت رذل آمریکا است، با اقتدار ایستاده است.
وی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: رسانه ها و صدا و سیما باید در خدمت اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بیت قرار بگیرند.
بطحایی همچنین مسئولیت قوه قضاییه را نیر در گام دوم انقلاب مهم دانست و گفت: تعطیل کردن حدود الهی غلط است، چون پیامبراکرم(ص)  فرموده با فرد دزد با شوخی برخورد نکنید، از این رو اهمال در اجرای حدود الهی جایز نمی باشد.
استاد حوزه علمیه قم نیز در این جلسه پیروی کشور از ولایت را علت محدثه و مهمترین عامل در ایجاد و شکل گیری انقلاب عنوان کرد و گفت: حضرت امام انقلاب را انفجار نو دانست و مردم نیز دنبال این نور را گرفتند و انقلاب حاصل شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن احمدی فقیه یزدی گفت: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی را به یک الگوی کامل برای جهان تبدیل کنیم باید همه مسائل اسلامی را تبیین کنیم.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب آن را زیبا و همه جانبه توصیف کرد و گفت: حوزه ها و روحانیت باید با جدیت به این بیانیه توجه کند، تا دیگر شاهد تکرار وقایع تلخ تاریخی مانند مشروطیت نباشیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
استاد حوزه همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را برای شناسایی مفسده ها و مصلحت ها عنوان کرد و افزود: حضور حوزه ها در صحنه، توطئه های دشمنان را بی اثر می کند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: این دو مقوله در اسلام از یکدیگر جدا نمی باشند و باید همه جهت ها را در نظر بگیریم.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.