به گزارش چهارشنبه‌شب دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی در دیدار بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به این‌که دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، افزود: متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به شهر قم ندارد.

وی با تاکید بر این‌که دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد: باید مسئولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: شهر مقدس قم به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل‌بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی است.

وی اضافه کرد: قم مرکز حوزه‌های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه‌های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن از داخل و خارج کشور به این شهر  سفر می‌کنند.

وی ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانست و گفت: شهر قم از زمان ائمه معصومین(ع) موردتوجه بوده؛ وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی‌ها و رجال این شهر از قدیم‌الایام موردتوجه بوده‌اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا قمی آباد، بالنده و بانشاط  معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم‌های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

۱۱۷۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.