به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حفظ و تقویت ارتباط و تعامل با مراجع تقلید و علما را به وی توصیه کرد و با تبیین کارکردها و فعالیت های متنوع و متکثر آستان قدس رضوی، افزود: در زمان مرحوم آیت الله طبسی فعالیت های فرهنگی خوبی شروع شد و در دوره حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی نیز توسعه خوبی پیدا کرد اما نباید به این مقدار بسنده شود.
وی بیان کرد: در تمامی فعالیت های آستان قدس رضوی باید با حساسیت و دقت مضاعف عمل شود، به ویژه در مسائل مالی باید مراقبت های لازم صورت گیرد تا برخی مشکلات تکرار نشود.
آیت الله مکارم شیرازی، توجه به فعالیت های مردمی و عام المنفعه و مشکلات محرومان را به تولیت آستان قدس رضوی توصیه و بر لزوم خبررسانی دقیق و کامل فعالیت های آستان قدس رضوی تاکید کرد.
توجه به حوزه های علمیه مشهد و رفع مشکلات حوزه های علمیه استان توصیه دیگر این مرجع تقلید به تولیت آستان قدس رضوی بود.
وی همچنین بر لزوم توجه به مناطق حاشیه ای مشهد تاکید کرد و افزود: در سابق و در حاشیه این شهر مشکلاتی بود که با برنامه های متعدد و متنوع بحمدالله برطرف شد؛ ما هم در حاشیه شهر و در یک منطقه حساس، به تاسیس مجموعه ای به نام ثامن الحجج(ع) که مرکب از حوزه علمیه، خانه اساتید، کتابخانه و مسجد می باشد، اقدام کردیم و در مسافرت اخیر به مشهد تصمیم گرفتیم تمام آن را به آستان قدس رضوی واگذار کنیم تا تکمیل نمایند و به بهره برداری برسانند، امیدوارم جنابعالی نیز عنایت خاصی به این موضوع داشته باشید.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مناطق سیل زده کشور، گفت: با همت و کمک مردم و مسئولان به لحاظ تغذیه و کمک های اولیه توجه خوبی به سیل زدگان صورت گرفته؛ ولی باید برای ساخت مسکن و آینده آنها فکر مهمی کرد و کمک ها را نیز به همین جهت سوق داد.
وی بر لزوم بازنگری در محل احداث مسکن سیل زدگان تاکید و بیان کرد: باید از تجربه های تلخی که در این عرصه داریم، درس بگیریم و به هیچ وجه نباید در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجازه ساخت و ساز داده شود.
سیل در هفته های نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در نقاط مختلف کشور شد.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین باتبریک انتصاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی برای ایشان در این مسئولیت سنگین و حساس آرزوی توفیق کرد.
تولیت آستان قدس رضوی، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد. حجت الاسلام والمسلمین مروی، فروردین ماه جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.