حجت الاسلام حشمت رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح بین زائران وصیت نامه شهدا توزیع و هر زائر می تواند به نیابت از یک شهید به زیارت عتبات عالیات برود.
وی ادامه داد: این طرح برای شهدای هر استان بصورت جداگانه اجرا و زائران علاقه مند با مراجعه به پایگاه این سازمان مستقر در مرز مهران می توانند در این طرح شرکت کنند.
وی با اشاره به مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی ایلام به عنوان مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان گفت: 20 ماموریت مختلف فرهنگی توسط این کمیته در طول ایام اربعین امسال اجرا می شود.
حجت الاسلام رستمی اعزام 200 مبلغ روحانی به مرز بین المللی مهران از حوزه های علمیه قم، اوقاف و امور خیریه، موسسه های تبلیغی قم، آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات به مرز مهران را یکی از اقدام های مهم این سازمان در اربعین امسال برشمرد.
به گفته وی، توزیع 700 هزار اقلام فرهنگی شامل چفیه، پیشانی بند، کتابچه زیارت اربعین وغیره به همراه 10 هزار بروشور، تولید اپلیکیشن از مهران تا اربعین حاوی اطلاعات مسیر تردد زائران و موکب ها و اماکن مقدس توسط این سازمان، مشارکت 90 هیات مذهبی در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر تردد و غیره را از عمده اقدام های این سازمان به زائران اربعین حسینی اعلام کرد.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات اربعین پارسال پذیرای یک میلیون زائر عزادار حسینی بود که پیش بینی می شود امسال این شمار افزایش یابد.
از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مرزهای کشور راهی عراق شده اند که بیش از 950 هزار نفر از این تعداد از مرز مهران تردد کرده اند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.