به گزارش ایرنا، مردم شهر انقلابی و همیشه در صحنه قم از ساعت 9 صبح امروز حرکت خود را از مسیرهای 10 گانه به سوی میدان آستانه آغاز کردند تا با اجتماعی حماسی، نمایشی از اتحاد، انسجام و وفاداری خود را به آرمان های نظام اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به نمایش بگذارند.
هم اکنون خیابان های مسیر راهپیمایی مملو از مردم روزه داری است که آمده اند تا بار دیگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان را به رخ استکبار بکشند و با آفریدن صحنه های یکدلی و یکرنگی نفرت و انزجار خود را از وحشی گری جلادان رژیم صهونیستی و سردمداران زبون استکبار جهانی و همچنین سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر نشان دهند.
مردم متدین و انقلابی استان قم اعم از زن و مرد، پیر و جوان در اجتماعی پرشور گردهم آمده اند تا با فریادهای «الله اکبر»، «خامنه ای رهبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «خامنه ای رهبر مسلمین است، وارث و افتخار مومنین است» و «ما پیروان حیدریم، فداییان رهبریم» برائت خود را از استکبار جهانی نشان دهند و عدم مشروعیت رژیم جعلی اسراییل را به گوش جهانیان به ویژه حامیان ستمگر آن برسانند.
قشرهای مختلف مردم روزه دار در هوای گرم امروز با در دست داشتن تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین پلاکارد نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از سران استکبار، خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین هستند.
در راهپیمایی امروز قم، مراجع عظام تقلید، علما، استادان، فضلا، طلبه های حوزه های علمیه، مسئولان، قشرهای مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و طلبه های خارجی با شوری خاص و وصف ناپذیر حضور دارند.
حضور پرشور قشرهای مختلف مردم از جمله هنرمندان، ورزشکاران، کارگران، کارمندان، دانش آموزان، اصناف و دانشجویان قم، همه و همه در کنار هم به شکوه این آیین افزوده است.
راهپیمایان پس از تجمع در میدان آستانه از مسیرهای میدان آستانه، پل معصومیه، خیابان امیرکبیر (اراک)، پل حجتیه، چهار راه شهدا و خیابان صفاییه (شهدا) میدان جانبازان به سمت مصلای قدس در حال حرکت هستند.
در پایان پس از قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایان روز جهانی قدس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.
مام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
/2085/ 6133/خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.