حجت الاسلام محمد فتاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مبلغ از حوزه های علمیه قم، اوقاف و امور خیریه، موسسه های تبلیغی قم، آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات به مرز مهران اعزام شده اند.
وی اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی زائران، حضور در بین مردم و اجرای برنامه های تبلیغی و آموزشی مرتبط با اربعین حسینی و غیره را از جمله فعالیت های مبلغان اعزامی در مرز مهران برشمرد.
مسوول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان گفت: در طول ایام اربعین 700 هزار اقلام فرهنگی شامل چفیه، پیشانی بند، کتابچه زیارت اربعین وغیره به همراه 10 هزار بروشور بین زائران پخش می شود.
وی اضافه کرد: همچنین اپلیکیشن از مهران تا اربعین حاوی اطلاعات مسیر تردد زائران و موکب ها و اماکن مقدس توسط این سازمان تهیه و در مرز مهران در اختیار زائران قرار می گیرد.
به گفته فتاحی، 90 هیات مذهبی این سازمان در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر تردد این افراد بصورت شبانه روزی هستند و خدمات دهی این سازمان تا دهه آخر آبان ماه همچنان ادامه دارد.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات اربعین پارسال پذیرای یک میلیون زائر عزادار حسینی بود. پیش بینی می شود امسال این شمار افزایش یابد.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 950 هزار نفر از طریق مرز های تعیین شده وارد عراق شده اند که ۵۲ درصد زائران از مرز مهران، ۲۹ درصد شلمچه، ۱۰ درصد چزابه و ۹ درصد نیز از طریق مرزهای هوایی از کشور خارج شده‌اند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.