جت‌الاسلام حسن شهیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسجد با مشارکت اعضای هیات های مذهبی شهر ایلام تجهیز و برای اسکان زائران اباعبدالله (ع) بویژه در زمان بازگشت از عتبات عالیات آماده هستند.
وی همچنین از راه اندازی یک موکب توسط این نهاد در مرز مهران خبر داد و گفت: این موکب با مشارکت اوقاف و امور خیریه چهار استان خراسان رضوی، قم، گلستان و قزوین به منظور پذیرایی از زائران اربعین در مهران برپا شده شده است.
به گفته وی، روزانه 47 هزار پرس غذای گرم از طریق این موکب در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: این موکب تا زمان بازگشت زائران اربعین حسینی بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند.
بر اساس آخرین آمارها از ابتدای ماه صفر تا کنون 900 هزار زائر اربعین از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده اند که 40 درصد این تعداد مربوط به مرز مهران است.
خبرنگار: آزاده خرم**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.