به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در بازدید از شهر جدید امیر کبیر افزود: 170 واحد مسکونی در این شهرک مسکونی به متقاضیان تحویل شده که از این تعداد 50 خانوار ساکن شده اند.
وی ادامه داد: 360 واحد مسکونی دیگر نیز آماده تحویل است که در اسرع وقت به متقاضیان تحویل داده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: یک باب مدرسه ابتدایی 12 کلاسه نیز با زیربنای یک هزار و 220 مترمربع، بلوار اصلی شهر به طول یک هزار 680 متر و بوستان امیرکبیر با وسعت 15 هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: یک واحد پاسگاه انتظامی با زیربنای 910 مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 متر مربع نیز ساخته و یک باب مسجد به مساحت 450 مترمربع نیز در زمینی به وسعت 709 مترمربع در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شده است.
فیلی اظهار کرد: پارک شهید چمران به مساحت 20 هزار متر مربع، 2 واحد گلخانه به مساحت یک هزار 100 متر مربع، بلوار آبشار به طول 23 هزار متر، مجموعه ورزشی به مساحت سه هزار مترمربع از دیگر امکاناتی است که در شهر امیرکبیرز به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر نیز ساختمان آتش نشانی و درمانگاه شبانه روزی این شهر در دست ساخت است که به زودی به بهره برداری می رسد.
شهر جدید امیر کبیر واقع در کیلومتر40 محور اراک- سلفچگان در زمینی به مساحت 1400 هکتار محدوده ی قانونی برای اسکان حدود یکصد هزار نفر طراحی شده که با توجه به قرار داشتن این شهر در مسیر جاده اراک به تهران از موقعیت خوبی برخوردار است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.