مجتبی یزدانی عصر شنبه در حاشیه اعزام نخستین گروه از نیروهای شهرداری به کربلا در جمع خبرنگاران افزود: 750نفر از این افراد نیروهای خدماتی و 250نفر از نیروهای نظارتی هستند.
وی اظهار کرد: این نیروها 10 روز در نجف و کربلا به زائران خدمات ارائه می دهند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در مرحله دوم نیز یکهزار نفر دیگر از نیروهای شهرداری به نجف و کربلا اعزام می شوند خاطر نشان کرد: گروه دوم نیز 5 روز پس از اربعین به تهران باز می گردند.
به گفته وی 200 نفر از این افراد در کربلا و در 2 شیف کاری و 250 نفر در شهر نجف نیز در 2 شیف کاری نسبت به نظافت معابر و رفت و روب اقدام می کنند.
یزدانی با اشاره به ارائه خدمات توسط شهرداری تهران در مرزهای چزابه، شلمچه، مهران و خسروی یادآور شد: شهرداری منطقه 4 در مرز چذابه، منطقه 6 در مرز شلمچه، منطقه 5 در مرز مهران و منطقه 7 نیز در مرز خسروی به ارائه خدمات می پردازند.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت حمل و نقل زائران از سوی وزارت کشور برعهده شهرداری تهران قرار گرفت گفت: در همین راستا 500 اتوبوس به منظور جابجایی زوار به مناطق مرزی اعزام می شود.
معاون شهردار تهران افزود: علاوه بر آن شهرداری مشهد 120دستگاه و شهرداری شیراز 40 دستگاه اتوبوس به مناطق مرزی اعزام می کنند.
یزدانی یاد آور شد: همچنین شهرداری منطقه 2 در مرز کوت مستقر شده و به راننده گان خدمات ارائه می دهد.
وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین شهرداری تهران 10میلیارد تومان اعتبار در این زمینه در نظر گرفته است گفت: هیچ گونه حق ماموریتی به نیروهای اعزامی پرداخت نخواهد شد و حضور این افراد داوطلبانه بوده است.
معاون شهردار تهران همچنین از برپایی سه چادر در مسیر نجف تا کربلا خبر داد و افزود: نیروهای شهرداری در این چادرها مستقر بوده و روزانه سه بار نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام خواهند کرد.
یزدانی یادآور شد: محمد سالاری و احمد مسجد جامعی از سوی شورای شهر به عنوان ناظران ستاد اربعین تعیین شده و در این راستا سه شنبه هفته جاری بازدیدی از شهرهای کربلا و نجف انجام خواهد شد.
وی گفت: امکانات لازم از جمله سرویس بهداشتی، آتش نشانی، شهر سالم، درمانگاه و محل اسکان پیش بینی شده و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
خبرنگار: عاطفه نژاد سالاری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.