به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار روز جمعه در جلسه ستاد اربعین که در استانداری کرمانشاه به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: تنها حدود چهار تا پنج کیلومتر مسیر بعد از کرند باقی مانده است که در هفته آینده تکمیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: از سرپل ذهاب تا سه راهی قره بلاق که از نقاط پیک‌ تصادف استان محسوب می شود که این قسمت نیز به عنوان بزرگراه کربلا در حال اصلاح است.
نیک‌ کردار، با بیان اینکه جاده ریخک نیز به طول 24 کیلومتر بخش نهایی بزرگراه کربلا است که تا پایان سال تکمیل می شود، گفت: در زمان پیک بار ترافیکی جاده سرپل به سمت قصرشیرین پس از تعمیرات یک‌ طرفه خواهد شد و جاده ریخک به عنوان مسیر برگشت استفاده می شود‌ تا تمام طول مسیر راه کربلا در استان چهار بانده شود.
وی عنوان کرد: تنها در محدوده گردنه پاتاق چند تیکه سه بانده وجود دارد که با مخلوط ها و ابزارهای جدا کنده و ایمن می شوند.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسیر قصرشیرین به خسروی نیز طراحی و چند دور برگردان بزرگ تاکنون احداث شده است، گفت: قرار است مردم از قصرشیرین تا خسروی با اتوبوس منتقل شوند و هیچ کس در این مسیر به صورت پیاده تردد نکند.
نیک‌ کردار تاکید کرد: آخرین اسکان زایران باید در قصرشیرین باشد تا کسی نزدیک به محدوده مرز مستقر نشود، با این ‌حال این امکان وجود دارد که در زمان های مورد نیاز مکان های اضطراری اسکان توسط هلال احمر در این محدوده ایجاد شود.
به گفته وی، در طول مسیر قصرشیرین تا خسروی پنج پایگاه خدمات درمانی اضطراری برای زمان های اضطراری ایجاد می شوند.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه گیت های تردد زائران در مرز آماده اند و باید نصب شوند، اظهار داشت: شهرداری تهران موضوع خدمات شهری در قصرشیرین و خسروی را بر عهده گرفته است و شهرداری کرمانشاه نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.
نیک کردار افزود: شهرداری منطقه 14 تهران یکصد سرویس بهداشتی سیار را در ایام ‌اربعین‌ به کرمانشاه اعزام ‌خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه فیبرنوری به اندازه کافی به منظور رفع نقاط کور فراهم است، عنوان ‌کرد: روشنایی مسیر بین قصرشیرین تا خسروی کاملا فراهم شده است.
معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید محل های موکب ها مشخص شود، گفت: باید موکب ها در مکان هایی که به آب و برق نزدیک باشند، احداث شوند.
فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: فعالیت غیرقانونی دفاتر صدور ویزا یکی از مشکلات است که باید با هماهنگی کنسوگرای عراق جلوی فعالیت آن ها گرفته شود.
وی با بیان اینکه احتمال ابتلا زایران به سرما خوردگی های حاد وجود دارد، گفت: باید در محل های اسکان امکانات درمانی مناسب به منظور جلوگیری از انتقال بیماری ایجاد شود.
فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: مساجد، مدارس و دیگر مراکز شهرستان کرمانشاه به منظور اسکان اضطراری زایران اربعین حسینی در حالت آماده باش هستند.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است حدود 400 هزار زایر اربعین حسینی امسال از مرز خسروی استان کرمانشاه عازم عراق شوند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.