سردار احمد خادم سیدالشهدا سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از مجموعه های دست اندرکاران خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به خصوص مواکب مردمی اطراف پایانه افزود: این شور و شوق خدمت رسانی خالصانه که در اربعین حسینی نمود و ظهور خاصی پیدا می کند نشانه روحیه جهادی و انقلابی ملت ایران است.
وی گفت: در کنار مردم ایران ، ملت عراق نیز با همه وجود و توان در خدمت زائران عزیز هستند و ما از این همه فداکاری و ایثار تقدیر می کنیم.
فرمانده قرارگاه کربلا در ادامه با بیان اینکه مجموعه نیروهای انتظامی ، سپاه ، ارتش و مرزبانی تلاش زیادی در حفظ نظم و انضباط و تامین امنیت زائران داشته اند ابراز امیدواری کرد این وضعیت مطلوب تا پایان بازگشت زائران تداوم داشته باشد.
وی گفت: همه در تلاش برای تامین امنیت زائران حسینی هستند تا این زائران در تردد و عبور خود از پایانه های چذابه و شلمچه با مشکلی رو به رو نشوند.
فرمانده قرارگاه کربلا در ادامه اربعین حسینی را حرکتی جهانی و متعلق به امت اسلامی و نمونه ای از وحدت و انسجام مسلمانان دانست و افزود: در این حرکت و حماسه عظیم همه سهیم و شریک هستند.
خادم سیدالشهدا افزود: همه مواکب مردمی که با شور و شوق مشغول خدمت رسانی هستند نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج تفکر انقلابی دارند چون این عزیزان بدون هیچ چشمداشتی خالصانه مشغول خدمت رسانی شبانه روزی هستند.
فرمانده قرارگاه کربلا در بازدید از بخش های مختلف پایانه مرزی چذابه و گفت وگو با موکب داران از تلاش و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.
وی گفت:بسیاری از موکب داران با همه توان و توشه خود پای کار آمده اند و مشغول خدمت رسانی شبانه روزی هستند.
به گزارش ایرنا پایانه های مرزی چذابه و شلمچه 2 گذرگاه رسمی و اصلی عبور زائران اربعین حسینی هستند.
در چندروز اخیر حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت این 2 پایانه مرزی و شرکت در کنگره عظیم اربعین در کربلا شروع شده است.
از روز شنبه 13 آبان موج اصلی عبور زائران ار بعین حسینی از 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه شروع می شود.
با اینکه 18آبان ماه بیستم صفر روز اربعین حسینی است ولی بازگشت زائران به وطن تا سه تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.