به گزارش ایرنا، وی عصر جمعه در «آیین گشایش استودیو شماره 110 مرکز رسانه ای ولایت و آغاز فعالیت های رسانه ای کنگره جهانی نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی» در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم، اظهار داشت: نباید ما دست روی دست هم بزاریم تا این شبکه ها هر کاری می خواهند بکنند و بر همه چیز مسلط باشند.
وی با تاکید بر این که نباید در برابر شبکه های مجازی حالت انفعالی بگیریم، افزود: بحمدالله معارف اسلام و اهل بیت خیلی غنی است و با اتکاء به آنها می توانیم بر این مسائل پیروز شویم.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش شبکه جهانی ولایت در ترویج معارف اهل بیت(ع) تصریح کرد: آن گونه که اطلاع پیدا کردم، میلیون ها تن در جهان از این شبکه استفاده می کنند و پیام مکتب اهل بیت را می شنوند و حسن کار نیز این است که هیچ منافاتی با احترام به مذاهب دیگر اسلامی ندارد.
وی گفت: این شبکه به وحدت و معرفی مکتب اهل بیت و اصلاح عقائد و افکار شنوندگان کمک می کند و برکات زیادی دارد.
این مرجع تقلید با بیان این که دوستان و همکاران شبکه ولایت باید این کار را برای خود یک عبادت و ذخیره روز معاد حساب کنند، افزود: تا می توانند برای تبیین مسائل ناب مکتب اهل بیت با دقت تلاش کنند و با مطالعه کافی و اخلاق خوب و اسلامی، سوال های مخاطبان شبکه ولایت را پاسخ دهند.
وی گفت: دنیای ما دنیای رسانه هاست و باید از رسانه ها حداکثر استفاده را بکنیم و اگر در این حوزه عقب بمانیم در همه چیز عقب خواهیم ماند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی در طول تاریخ مخفی مانده است، افزود: برخی ها نمی دانند علمای بزرگ شیعه چه خدماتی به علم اسلام کردند و در بسیاری از جاها حرف اول را زدند.
وی اظهار کرد: کتاب هایی تالیف شده اما تا اندازه ای حق مطلب ادا نشده است و من فکر کردم برای این که شیعه را از مظلومیت درآوریم، باید در طول تاریخ اسلام نقش شیعه را در عقائد، علم اصول، فقه، تفسیر، کلام، لغت و ادبیات عرب، علم رجال و حتی علم طب و علوم فلکی و فلسفه روشن کنیم، از این رو کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی در دستور کار قرار گرفت و گروهی عظیمی دست به کار شدند.
وی اضافه کرد: برای این همایش از شخصیت های مختلفی دعوت به عمل آمده و حتی از اهل سنت آنهایی که منصف هستند و واقعیت ها را می گویند و از مستشرقین و غیر مسلمانان نیز دعوت کردیم تا اطلاعات خود را در اختیار بگذارند، امیدواریم کنگره موفقی باشد و آثار آن در عالم شیعه ماندگار بماند.

** مدیر شبکه ولایت نیز در این آیین با اشاره به خدمات گسترده آیت الله مکارم شیرازی به اسلام، حوزه های علمیه و مکتب تشیع افزود: این مرجع تقلید بواسطه تدبیر و آینده نگری که داشت سال ها پیش مرکز رسانه ای ولایت را تاسیس کرد.
حجت الاسلام عباس رفعتی افزود: شبکه ولایت در این عصر جنگ نرم و رسانه ای به وظیفه خود بیش از گذشته عمل خواهد کرد و به زودی در آغاز سال 97
شبکه ولایت به زبان انگلیسی نیز افتتاح خواهد شد تا بتوانیم در آینده این شبکه را به زبان های دیگر از جمله اسپانیایی نیز راه اندازی کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی در روز های 20 و 21 اردیبهشت ماه سال 97 در قم افزود: برای این کنگره عظیم 120ساعت برنامه زنده از شبکه های فارسی و عربی ولایت پخش خواهد شد و تعداد زیادی برنامه تولیدی با حضور کارشناسان، صاحبان مقاله و استادان در نظر گرفته شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.