به گزارش، ایرنا، عاشقان ولایت، در عید سعید غدیر خُم، بزرگداشت امامت و ولایت از حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با عبور از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی کردند.
امت خداجو و ولایتمدار در حالی که پرچم های رنگی با عنوان های یا مهدی(عج)، یا علی(ع) و یا حضرت معصومه(س) به همراه داشتند، لبیک گویان؛ با ندای الله اکبر، لبیک یا مهدی(عج) و یا علی(ع) بار دیگر با امام زمان خویش، حضرت مهدی(عج) تجدید میثاق و بیعت و بر ادامه راه ائمه اطهار(ع) تاکید کردند.
در طول مسیر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به خیل عاشقان امیرالمومنان امام علی(ع) و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پیوستند و همراه آنها شدند.
در طول مسیر ایستگاه های صلواتی با پخش شربت و شیرینی از عاشقان حضرت ولی عصر(عج) پذیرایی می کردند و مومنان این روز بزرگ، خجسته و فرخنده را به یکدیگر شادباش و تبریک می گفتند.
«غدیر خم» نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در 18 ذی حجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7406/ 6133/خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.