به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی راغبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد آثار رسیده 765 اثر پذیرش شد که چکیده این آثار در روز برگزاری کنگره توزیع می شود.
وی ادامه داد: همچنین از 14 اثر برتر تقدیر می شود و صاحبان آثار برتر به عتبات عالیات اعزام می شوند.
وی با اشاره به این که این آثار در مجله های معتبر علمی به چاپ می رسد گفت: آثار مورد پذیرش شامل 141 اثر علمی و پژوهشی، 256 اثر علمی و ترویجی و 368 اثر علمی و تخصصی است که در اختیار محققان قرار می گیرد.
دبیر علمی دومین کنگره سیره اهل بیت(ع) بیان داشت: 313 تن از شرکت کنندگان برای ارسال آثار در این کنگره را بانوان تشکیل می دهند، ضمن این که 758 تن دانشگاهی و بقیه از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه هستند.
وی، «جایگاه قرآن در سیره امام علی(ع)»، «اقتصاد و معیشت از دیدگاه پیشوای نخست شیعیان»، «سیره علوی، فرهنگ و معاشرت»، «اخلاق و تربیت»، «حاکمیت و سیاست»، «امام علی(ع)، علم و عقلانیت»، «سیره علوی، معنویت و عبادت» و «هنر و ادبیات در سیره علوی» را از جمله محورهای این همایش برشمرد.
به گفته وی این کنگره از اواخر سال 1392 اعلام فراخوان شد و به مدت بیش از 2 سال، پژوهشگران آثار خویش را به این کنگره از کشور و سایر کشورها از جمله عربستان، پاکستان، آمریکا و انگلیس به زبان های مختلف ارسال کردند.
راغبی، از آغاز فراخوان سومین کنگره سیره اهل بیت(ع) با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت: بعد از برگزاری بخش دوم این کنگره، محورهای سومین کنگره اعلام می شود.

** حجت الاسلام محمد سعیدی نجفی عضو کمیته سیاست گذاری و برنامه ریزی این کنگره نیز در این نشست گفت: دومین کنگره علمی و پژوهشی سیره اهل بیت(ع) با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و پیام هایی از حضرات آیات مراجع تقلید صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی، 23 شهریورماه امسال در 2 نوبت صبح و عصر در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار می شود.
حجت الاسلام مختار کشاورز از اعضای کنگره نیز گفت: 50 مرکز حوزوی و دانشگاهی برای برگزاری این کنگره، تفاهمنامه همکاری امضا کرده اند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.