حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی روز شنبه در جلسه هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم در سالن جلسات خبرگزاری رسا در قم، اظهار داشت: گام دوم انقلاب باید از یک نظریه کتابی فراتر رفته و به صورت میدانی و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد تا بر این اساس الگوسازی و نماد سازی کنیم.
وی بیان داشت: این بیانیه می تواند مسائل گوناگونی را در حوزه اقتصاد و بانکداری اسلامی و همچنین فرهنگ و روابط خارجی روشن کند.
بنیادی با اشاره به هجمه های مختلف دشمن علیه کشور و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگ را باید خودمان بسازیم، ظرفیت ها و داشته های زیادی داریم ولی چون به نحو مطلوب از این قابلیت های فرهنگی استفاده نکردیم، موضوع فرهنک به یک معضل برای کشور تبدیل شده و این یک آسیب می باشد.
 بنیادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۸ و پس از رحلت امام راحل بیانیه گام اول انقلاب را صادر فرمودند و صدور بیانیه گام دوم نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب حائز اهمیت است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ یک رویکرد و نگاه منصفانه به این بیانیه از سوی طلاب و حوزویان گفت: مقدمات انقلاب اسلامی توسط حوزه فراهم شده، و امروز نیز حوزه موظف است این بار را به سلامت به مقصد برساند.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: نگاه سطحی به این بیانیه وزن آن را پایین می آورد، و اگر به صورت سست جهت و سمت و سوی این بیانیه را به جلو هدایت کنیم، اهداف آن تحقق پیدا نخواهد کرد.
وی با تاکید بر توجه عمیق به محتوای گام دوم انقلاب بیان کرد: باید به گام دوم انقلاب به صورت اجتهادی و استنباطی نگاه شود، چرا که اهمیت این بیانیه به وزانت آن است.
بنیادی ادامه داد: رساله ها و پژوهش هایی که در مورد این بیانیه نوشته و انجام می شود، باید به سمت میدانی شدن برود.
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین نیز در این جلسه با تاکید بر نقش رسانه ها در آشنا نمودن مردم با محتوای این بیانیه گفت: در این بیانیه مطالب مختلفی در خصوص حرکت انقلاب اسلامی مطرح شده که تبیین آن برای جامعه ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا علم الهدی بیان کرد: حضرت امام برای اثبات عدم مشروعیت سلطنت پهلوی فرمودند پدران ما ۵۰ سال پیش به چه حقی برای ما تعیین تکلیف کردند، ولی امروز همین موضوع در فضای مجازی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

 این عضو جامعه مدرسین با اشاره به طرح مساله رفراندوم گفت: این انقلاب برآمده از فقه اهل بیت است و فقه قابل رفراندوم نیست.
جلسه هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم پیرامون رسالت های حوزه های علمیه در خصوص گام دوم انقلاب با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه قم برگزار شد.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.