به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه کردستان در این نشست گفت: بیانیه راهبردی گام دوم و محورهای تعیین شده در انتهای چهل سالگی و آغاز دهه پنجم انقلاب نشان از درایت و آینده نگری رهبر معظم انقلاب دارد.
نسرین علی اکبری افزود: رهبر معظم انقلاب با صدور این بیانیه راهبردی شکوفایی پیشین را مطرح کرده که چشم اندازی آغازین برای 50 سالگی تا کهنسال شدن تمدنی است.
وی اظهار داشت: بیانیه گام دوم در واقع یک منشور راهبردی است و تمام آحاد مختلف جامعه بویژه بانوان که امروز مود هدف هجمه های دشمن هستند در تحقق محورهای آن نقش اساسی دارند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: دشمنان تمام مقوله های روان شناسی، جامعه شناسی، سیاسی و غیره را به خدمت می گیرند تا یک پیام تبلیغاتی را ساخته و در این پیام بانوی خانه را مورد هدف قرار داده و دقیقا هم به سمت مقوله مصرف گرایی می رود.
وی اضافه کرد: امروز مقوله مصرف گرایی و اقتصاد در جامعه بسیار دردناک شده و هاله های از مصرف گرایی با تبلیغات سوء پیرامون ما را گرفته و ما را از مسایلی که در گذشته ارزش بود، دور کرده است.
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با بیان اینکه بسیاری از مسایلی که در میان خانواده ها بوجود می آید ناشی از نا آگاهی است، از مسئولان استان خواست روی برنامه های آموزشی تمرکز کرده و به جای نخبه گرایی به سمت میانی و پایینی جامعه بروند.

** نگرش جایگاه بانوان به زمان پیروزی انقلاب برگردد
یکی دیگر از مدرسان دانشگاه های استان کردستان نیز در این نشست گفت: یکی از راهکارهای بانوان که رسالت خود را در این گام دوم انقلاب انجام دهند اینکه نگرش نسبت به جایگاه زن به همان زمان ابتدای انقلاب باز گردد.
زهره جباری افزود: معیارهایی که برای ارزش گذاری زن در آرمان های انقلاب بود در دهه های انقلاب تغییر کرد لذا ما نیاز داریم برای اینکه بانوان، نیروی انقلابی تربیت کرده و رسالت خود در گام دوم انقلاب را انجام دهند ارزش گذاری و معیارهایی که برای یک زن در نظر گرفته شده، تغییر کند.
وی اظهار داشت: در دوره هایی شرط دیده شدن زن در اجتماع بواسطه داشن شغل بود که این اولویت بندی در جاهایی به یک آسیب تبدیل شد و منجر به سرخوردگی در بین تعدادی از بانوان شد.

** بیانیه گام دوم یک پدیده است
یکی از فرهنگیان بازنشسته نیز گفت: دشمنان نظام اسلامی در طول چهل سال عمر انقلاب همواره با روش های مختلف بر علیه کشور ما بحران سازی کرده اند ولی ملت با تمام توان مقابل این ترفندها ایستاده است.
غزاله مرادی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک پدیده است و این اقدام رهبری ریشه در تمام معضلات و مشکلاتی دارد که امروز ما در حوزه هایی بازیچه ترفندهای دشمنان شده ایم.
وی اظهار داشت: سال های زیادی است دشمنان هزینه هایی می کنند که چگونه با انقلاب و صدور اسلام به کشورهای دیگر مقابله کنند.
این فرهنگی بازنشسته افزود: دشمن در بسیاری جاها در جامعه دغدغه سازی می کند و این دغدغه ها فشار روحی، روانی و جسمی بر خانواده ها وارد کرده و از ارزش ها دور می کند که تحقق بیانیه گام دوم بر این مشکلات غلبه می کند.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.