سید احسن علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آینده نظام جمهوری اسلامی متعلق به قشر جوان، نخبگان و فرزانگان این مرز و بوم است و با توجه به دید آینده نگرانه رهبر معظم انقلاب، مخاطب اصلی و ویژه بیانیه گام دوم این قشر هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام تلاش دشمن ناامید کردن مردم نسبت به نظام و آینده کشور است، افزود: محور اصلی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب از بین بردن حالت رخوت، سستی و ناامیدی و افزایش نشاط و نگاه امیدوارانه به جامعه است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جوانان ما باید با اتکا بر توانایی های خود بتوانند بار مسئولیت را به دوش کشیده و در مسیری که نظام و انقلاب برای آنان هموار کرده، قرار گرفته و برای پویایی و اقتدار هر چه بیشتر نظام تلاش کنند.
وی یادآور شد: بیانیه گام دوم باید سرلوحه تمام مدیران و مسئولان قرار گیرد و اجازه ندهیم حرکت رو به جلوی انقلاب کُند شود بلکه باید به آیندگان امید داد و زمینه رونق بیشتر جامعه را فراهم کرد.
علوی گفت: هر چند مساله معیشت و مشکلاتی که مردم امروز با آن سر و کار دارند را نباید نادیده گرفت اما باید این امید در جامعه ایجاد شود که قطعا در پس تمام این مشکلات، تلاش برای آینده ای روشن در حال انجام است.
وی اظهار داشت: تنها راه گذر از این پیچ خطرناک اقتصادی و شرایط سخت حاکم بر جامعه جلوگیری از ناامید شدن مردم است و باید زمینه ای فراهم شود تا مردم همانند سال های اول پیروزی انقلاب برای عبور از این تحریم ها تلاش کنند تا مثل همیشه به عنوان کشوری مقتدر به راه خود ادامه دهیم.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از محورهای بیانیه گام دوم با عنوان حفظ عزت ملی در روابط خارجی افزود: قطعا نظام اسلامی به عنوان کشوری مقتدر اگر بخواهد با نظام بین الملل ارتباط برقرار کند باید به گونه ای پیش برود که در قِبل این ارتباط عزت و اقتدار خود را حفظ کند.
وی اضافه کرد: بحث اصلی در این بخش از بیانیه گام دوم اینکه ما ضمن حفظ حریم عزت، حکمت و مصلحت مملکت خود با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم بدون اینکه زیر سلطه کسی برویم و یا چیزی بر ما تحمیل شود.
علوی یادآور شد: اینکه ما بتوانیم روابط خود را با نظام بین الملل بیشتر کرده و روابط دوستانه با کشورهای دیگر داشته باشیم یک هنر دیپلماتیک است که باید از آن استفاده کرد.
وی گفت: روابط خارجی ما باید به این شکل باشد که متکی به درون بوده و کشورهای دیگر را نیز به خود وابسته کنیم چرا که این وابستگی می تواند به ما اقتدار بیشتری بدهد ضمن اینکه اگر فقط خودمان باشیم و کشور دیگری وابسته ما نباشد بی تردید مسایلی همانند تحریم ها می تواند اثرات منفی بر آینده کشورمان بگذارد.
به گزارش ایرنا، حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب 24 بهمن امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.