احمد همتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه در طی 40 سال گذشته جوانان کشور در عرصه های مختلف جزء اقشار تعیین کننده در پاسداری از انقلاب و آرمان های آن بودند، بیان کرد: جوانان در این سال ها همواره پشتوانه نظام در روزهای سختی همچون دفاع مقدس و در برابر تهدیدات دشمنان بودند.
وی تصریح کرد: نهضت علمی جوانان این مرز و بوم در 40 سال گذشته زبانزد بود و سبب درخشش این قشر در جوامع جهانی شده است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی علاوه بر دفاع از آرمان ها، تلاش مضاعف به منظور تقویت در بنیه علمی کشور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده جوانان با تقویت مسولیت پذیری در وجودشان و آمادگی، مدیریت در سطوح کلان، میانی و پایینی کشور را برعهده گیرند.
همتی تاکید کرد: جوانان در این بیانیه باید به طور کامل عَلم انقلاب را به دست گیرند.
وی با بیان اینکه جوانان کشور ظرفیت های خوبی در زمینه های مدیریتی، علمی و خلاقیت دارند، اضافه کرد: به کارگیری قابلیت های این قشر در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده چرا که افزایش سرعت توسعه کشور را در پی دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: جوانان در گام دوم انقلاب با بهره گیری از قابلیت های درونی، وابستگی کشور به بیگانگان را بیش از پیش کاهش داده و استقلال و خودکفایی در جنبه های گوناگون را برای این سرزمین خلق می کنند.

** اعتماد عمومی با تحقق عدالت
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت محوری یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه پایه هر کشور توسعه یافته ای تحقق عدالت است، افزود: هر کشوری برای پیشرفت و توسعه نیاز دارد تا عدالت را در زمینه های مختلف مانند سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تامین کند.
همتی تاکید کرد: تامین عدالت در بخش های مختلف جامعه، اعتماد و رضایت مردم نسبت به حاکمیت و نظام را تقویت می کند.
وی با تاکید بر لزوم توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عدالت در برنامه ریزی های مختلف، بیان کرد: نمایندگان در برنامه پنج ساله ششم توسعه و نیز بودجه سالیانه به توزیع عادلانه منابع به مناطق مختلف کشور توجه دارند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان، توزیع عادلانه را از مطالبات به حق مردم برشمرد و اظهارداشت: مصوبات مجلس شورای اسلامی به منظور تحقق و افزایش عدالت محوری برای آحاد جامعه است و عدالت در زمینه های مختلف باید شامل حال همه اقشار شود‌.
به گزارش ایرنا، حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب 24 بهمن امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.