به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم افزود: دشمنان در قبال این شهر که عش آل محمد (ص) و حرم اهل بیت (ع) است آرام نمی نشینند، آنها از قمی ها کینه به دل دارند از این رو توطئه نموده و عوامل نفوذی خود را می فرستند تا بویژه در عرصه فرهنگی و انقلابی ضربه خود را به چهره این شهر وارد نمایند.
وی گفت: پشتوانه های پنهان و آشکار آنها باید بدانند که مردم، جوانان و مسئولان قم مصمم هستند که با متخلفان طبق قانون برخورد کنند.
خطیب قم در بخش دیگری از سخنان خود خاط نشان کرد: حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقش بزرگی در افزایش اقتدار ملی در برابر عربده کشی های ترامپ و همکاران او داشت.
وی همچنین با اشاره به پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این پیام با توجه به پختگی و بهره مندی از تجربه های 40 سال گذشته انقلاب اسلامی بر رویکردهای مهمی تاکید دارد.
وی بیان کرد: رهبر انقلاب توصیه های هفت گانه ای را در خصوص استقلال و آزادی و عزت ملی و همچنین مرزبندی با دشمن و سبک زندگی بیان فرمودند که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در 7 فصل تبیین کردند.
وی همچنین با اشاره به سوم اسفندماه سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام (ره) در سال 1367 به عنوان منشور روحانیت یادآور شد: مخاطب این پیام روحانیان، مراجع، مدرسین، ائمه جمعه و جماعات هستند و نکته های مهمی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی به روحانیون گوشزد شده که می تواند برای همیشه چراغ راه حوزه های علمیه باشد.
آیت الله سعیدی گفت:حدود یک دهه از انقلاب گذشته بود به دلیل شرایط موجود در کشور، روحانیت در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کرده بودند به همین دلیل حضرت امام (ره) می خواستند از یک طرف جایگاه روحانیت را برای عموم مردم تبیین کنند و از طرفی دیگر مسئولیت های و رسالت های روحانیت را به این مجموعه مهم تذکر دهند.
خطیب قم توجه به مطالبه های حضرت امام در منشور روحانیت و همچنین لبیک به مطالبات مهم و ارزشمند رهبری در دیدار مردم قم در 19 دی و همچنین بیانیه گام دوم را ضروری دانست و افزود: معظم له از بزرگان، جوانان و اندیشمندان خواستند که در خصوص تحقق موارد این بیانیه اقدام کنند، از این رو نسبت به انجام دستورهای حضرت امام و رهبر انقلاب این دو امامین انقلاب باید تلاش جدی داشته باشیم.
وی همچنین با گرامیداشت بیست و ششمین سالروز ارتحال حضرت آیت الله سید محمد رضا گلپایگانی (ره) و همچنین اهمیت پاسداشت مقام مرجعیت و فقه و فقاهت افزود: خبر ارتحال آیت الله مومن نیز مردم ایران بویژه قمی ها را عزادار کرد.
وی اضافه کرد: این فقیه نظام اسلامی 81 سال پیش در یک روز پنج شنبه دیده به جهان گشود و در روز پنج شنبه ای دیگر نیز از این‌ جهان هجرت نمود.
آیت الله سعیدی افزود: حضور این عالم مردمی و دلسوز و سخت کوش در حوزه ،مجلس خبرگان و فقهای شورای نگهبان تنها گوشه ای از خدمات گسترده و ارزشمند آن می باشد.
وی همچنین با تبریک بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد خجسته حضرت زهرا (س) و همچنین تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان داشت: این روز را را روز زن نامیدند تا زنان و دختران جامعه ما با تاسی به آن اسوه تقوی و عفاف و حجاب جایگاه بلند زن مسلمان را بشناسند و به این قله صعود کنند و به دشمنان حیا و کرامت زنان مسلمانان اجازه نفوذ ندهند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.